۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۱۵
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84749306
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اختصاص بیش از چهار هزار میلیارد تومان برای حل آسیب‌های اجتماعی

بجنورد- ایرنا- دبیر شورای فرهنگ عمومی گفت: در بودجه امسال چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حل معضلات حوزه آسیب‌های اجتماعی در نظر گرفته شده است که جذب آن کمک موثری در حل این معضلات خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر سیدمجید امامی روز چهارشنبه در نشست با اساتید و فعالان دانشگاهی و حوزوی استان خراسان شمالی اظهار داشت: اختصاص این میزان اعتبار موجب می شود تا دولت بیشتر مداخله کند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی در ادامه نقش دانشگاه ها را در توسعه کشور بسیار با اهمیت دانست و گفت: باید دانشگاهیان و شخصیت های حوزوی طرح هایی که در زمینه توسعه و ارتقای فرهنگ عمومی است، ارائه کنند.

وی افزود: هم اکنون شورای فرهنگ عمومی در ۴۰۰ شهرستان کشور فعال است.

وی در ادامه به برخی آسیب های اجتماعی از جمله نزاع و مهاجرت از روستاها به شهر و حاشیه نشینی اشاره و تصریح کرد: باید در این زمینه دانشگاه ها و حوزه ها پیگیری لازم را داشته باشند و راه حل هایی نیز در این زمینه ارائه کنند.

وی گفت: در گذشته ۷۰ درصد جمعیت روستایی کانون تولید بوده اند و زندگی معیشتی خود را تامین می کردند اما هم اکنون این میزان به کمتر از ۴۰ درصد رسیده و بجای آن جماعت حاشیه نشین ایجاد شده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به ظرفیت های خراسان شمالی گفت: این استان از لحاظ تنوع قومیتی ، فرهنگی، زبان و گویش های و از نظر مکانی و جغرافیایی بسیار غنی است و این را می طلبد که در دانشگاه های این استان مرکز مطالعات توسعه فرهنگی ایجاد شود.

وی گفت: باید دانشگاهیان مساله زبان و گویش های محلی را مورد توجه قرار دهند زیرا برخی از آنها در حال زوال است.

وی افزود: دانشگاه ها کانون فرهنگی مناطق محسوب می شوند و اولین شکوفایی فرهنگی هر منطقه نیز از دانشگاه آغاز می شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: اگر دانشگاه ها  در راستای تقویت و تحکیم بنیاد بویژه در استان ها در قالب کار آفرینی و دانش بنیان حوزه ها  شکوفا شود تحقیقات نیز ماندگار خواهد شد.

وی در ادامه به حذف ارز ترجیحی اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط موجود به اولویت حذف ترجیحی رسیدیم.

امامی  افزود: در ۲ مورد دانه های روغنی و نهاده های دام  هم اکنون دنیا با مشکلات بسیاری مواجه است و حذف ارز ترجیهی با توجه به شرایط جهانی امری ناگزیر بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha