تکمیل بیمارستان یازهرای دزفول نیازمند چهار هزار میلیارد ریال اعتبار است

دزفول- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: برای تکمیل بیمارستان یازهرای دزفول، چهار هزار میلیارد ریال‌ اعتبار نیاز است.

به گزارش ایرنا علیرضا خسروپناه عصر چهارشنبه در نشست هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی دزفول با مسوولان محلی در ستاد مرکزی این دانشگاه افزود: یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان یازهرای دزفول جذب و بیشتر مطالبات پیمانکار پرداخت شد.
وی در خصوص تکمیل پردیس دانشگاهی نیز گفت: اگر پردیس دانشگاهی در دانشگاه محقق شود شاهد جهش آموزش خواهیم بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول بر ضرورت افتتاح هرچه سریعتر  بیمارستان آموزشی یازهرای دزفول تاکید کرد و گفت: ظرفیت آموزشی باید افزایش یابد تا بتوانیم رشته های تخصصی و فوق تخصصی تربیت کنیم و شاهد ارتقای درمان در منطقه باشی.
وی خواستار استفاده از خیران، شهرداری و شورای شهر برای ساخت پردیس دانشگاهی شد و گفت: در مرحله بعد باید منابع ملی نیز جذب شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: در دوران کرونا با مشکلات زیادی روبرو بودیم  که مهمترین آنها  خسته بودن پرسنل و مطالبات این حوزه بود، تحریم ها نیز موجب کاهش  منابع دانشگاه ها شده بود ضمن اینکه عدم رسیدگی به این حوزه ها طی ۲ سال گذشته  به علت شیوع کرونا این موانع تشدید شدند.
وی گفت:۱۱۵ میلیارد ریال  برای حقوق عقب افتاده پرسنل بهداشت روستایی دزفول پرداخت و حقوق عقب افتاده هفت ماهه و یکساله آنها پرداخت شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز در این  نشست به بیان عملکرد سه ماه گذشته این حوزه پرداخت و  گفت: اول اسفند سال گذشته، پزشکان و ماماهای روستایی هفت ماه حقوق عقب افتاده داشتند  که  الان به روز شدند، نیروهای بخش سردشت و باغچه بان  نیز ۷ ماه حقوق عقب افتاده داشتند که الان  به روز شدند.
مهدیه توکلی افزود: قفسه دارویی ۸۰ درصد  داروخانه های روستایی در اسفند ماه خالی بود که  ۱۳ میلیارد ریال برای آنها پرداخت شد و داروخانه های روستایی تا پایان سال ۱۴۰۰ تسویه شدند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: طی ماه های گذشته، ۱۰ مجوز داروخانه در دزفول صادر شده که در استان بی نظیر است.
امام جمعه دزفول  نیز در این آیین از تلاش پرسنل درمان در کنترل بیماری کرونا تشکر کرد و افزود: دانش بنیان بودن دانشگاه و ارتقای سطح علمی یک مساله راهبردی است که باید موردتوجه قرار گیرد که البتهظرفیت های خوبی نیز در این حوزه در دزفول وجود دارد. 
حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی خواستار پیگیری راه اندازی نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی دزفول شد و گفت: بالابردن سطح خدمات درمانی و بهداشتی به همه اقشار و رعایت توزیع  عادلانه خدمات  به ویژه  نقاط دوردست شهرستان مدنظر باشد و سطح خدمات به این مناطق از نظر کمی و کیفی افزایش یابند.
نماینده مردم دزفول در مجلس نیز گفت: اقدامات انجام شده با وجود مشکلات موجود قابل تقدیر است که باید توسعه یابند.
سیداحمد آوایی بر ضرورت توجه به آموزش تاکید کرد و گفت: هرچه  کیفیت آموزش بالاتر رود نتیجه بهتری حاصل می شود.
رئیس شورای اسلامی شهر دزفول نیز با بیان اینکه دانشگاه  بر روی ریل پیشرفت قرار گرفته گفت: شهرداری و شورای شهر  آماده اجرای برنامه های دانشگاه علوم پزشکی است و حمایت خواهد کرد. 

محمدحسن پرآور با بیان اینکه شورا و شهرداری در بخش های مختلف سرمایه گذاری در بخش درمان و دهکده سلامت نیز ورود می کنند گفت: بیشتر خدمات شهرداری از جمله  لایه رویی، آسفالت،  جمع آوری زباله در  حاشیه شهر به ویژه کوی پیام نور انجام می شود که این اقدامات به سلامت اهالی منجر می شود .
وی افزود: با وجود اقدامات انجام شده و گذشت سالها این وضعیت برتر شده و متاسفانه هنگام آلودگی هوا با سوء مدیریت برای تعطیلی مدارس مواجه هستیم که باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

مهدی آماده، دادستان شهرستان دزفول نیز گفت: سرانه ای که برای  بیمارستان  دزفول اختصاص می یابد مربوط به دزفول است ولی خدماتی که ارائه می شود  به بیماران شهرهای دیگر نیز  داده می شود که باید فکری برای این موضوع شود .
 معاون عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان دزفول نیز در این نشست گفت: برای تکمیل بیمارستان یازهرا پیگیری های خوبی انجام شده و  در نشست هایی که با ریاست جمهوری و  مسوولان وزارت بهداشت برگزار شد دستورات لازم در این خصوص   صادر شده،   مسوولان دزفول نیز در این خصوص همکاری لازم را خواهند داشت.
امیر احسانیان با بیان اینکه اعتباری برای ساخت مرکز جامع سلامت شبانه روزی  شهیون و سردشت  اختصاص یافته گفت: مرکز جامع سلامت شبانه روزی چغامیش نیز آماده افتتاح است .
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha