خراسان رضوی ظرفیت‌های خوبی برای توسعه روابط اقتصادی با افغانستان دارد

مشهد - ایرنا - سرکنسول افغانستان در مشهد گفت: خراسان رضوی ظرفیت‌های مناسبی برای توسعه روابط دارد و از اجرای برنامه‌های مشترک، در جهت توسعه اقتصادی افغانستان استقبال می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، عبدالجابر انصار روز چهارشنبه در نشست با مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی افزود: شرایط کنونی افغانستان ایجاب می کند بار دیگر بین دو کشور اعتماد سازی شود، البته به واسطه ریشه ها و عمق فرهنگی، دینی، مذهبی و تاریخی، این اعتماد بین دوملت وجود دارد.

وی اظهار کرد: ظرفیت ها و نقش سازمان همیاری در حوزه های گوناگون استانی و فرااستانی قابل توجه است، با توجه به مرزهای طولانی استان با افغانستان، این مجموعه بزرگ اقتصادی می تواند با اجرای طرح های اقتصاد محور مرزی و حتی کشتهای فراسرزمینی در جهت کمک به مرزنشیان محروم دو کشور نقش آفرینی کند.

سرکنسول افغانستان در مشهد اضافه کرد: ظرفیت، توان و پشتیبانی های لازم در سازمان همیاری شهرداریهای استان نیز به خوبی برای انجام فعالیت های بزرگ و نقش آفرینی در حوزه های گوناگون افغانستان وجود دارد که باید با تشکیل میزهای کارشناسی دوجانبه، زمینه های لازم را برای این امر فراهم کنیم تا با تکیه بر جریان اعتمادساز و در مسیر اقدامات عملیاتی مناسب در طرف مرزهای دو کشور گام برداریم.

انصار ادامه داد: با محوریت سازمان همیاری خراسان رضوی به عنوان بازوی قوی در اقتصاد این استان، می توان محور مشارکت و توسعه افغانستان و ایران را به صورت دوجانبه رقم زد.

وی خاطرنشان کرد: نگاه ما به سمت اقتصاد افغاستان، انجام فعالیتهای مشارکتی و تعاملات در حوزه عملیاتی است که سازمان همیاری می تواند با بهره گیری از توانمندیهای خود این مهم را به سرانجام برساند

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی نیز در این نشست اظهار کرد: با رویکرد اعتماد سازی به دنبال ایجاد بستری برای فعالیت فعالان اقتصادی ایران و افغانستان هستیم.

محمدرضا تازیکی افزود: در راستای همکاری های دوجانبه، پتانسلی های خوبی در سازمان همیاری برای توسعه اقتصاد شهری و روستایی و انجام مطالعات توسعه اقتصاد این کشور دوست و همسایه وجود دارد.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی ادامه داد: برای در اختیار گذاشتن تمام زیرساخت ها و توانمندی های این نهاد در جهت کمک به اقتصاد افغانستان آمادگی لازم وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر فعالیت های اقتصادی دو سویه و ایجاد یک بازار دوطرفه، برنامه سازمان برای نقش آفرینی و حضور در افغانستان با نگاه بلند مدت در نظر گرفته شده و امیدواریم با نگاه اعتماد سازی، بستر مناسب و سالمی برای فعالیت فعالان اقتصادی دو کشور ایجاد کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha