۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۸:۰۹
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84750230
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارش های بهاره بیش از ۱۱۴ میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی کردستان وارد کرد

سنندج- ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: امسال بیش از ۱۱۴ میلیارد ریال به دلیل باران سیل آسا، تگرگ و صاعقه به بخش کشاورزی استان خسارت وارد شد.

پیمان اسکندری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس بررسی های انجام شده به یک هزار و ۲۲۶ هکتار از اراضی دیم استان ۷۶ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال خسارت وارد شده است.

وی اضافه کرد: ۲۵ میلیارد و ۷۹۰ میلیون ریال هم به ۱۶۴ هکتار از اراضی آبی و پنج میلیارد ریال به ۱۳ هکتار از باغات استان به دلیل باران سیل آسا، تگرگ و صاعقه در ماه جاری خسارت وارد شده است.

 رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه به ۵۰ راس دام سبک، یک ایستگاه پمپاژ آب، ۱۶ حلقه چاه و چند استخر ذخیره آب کشاورزی هم خسارت وارد شده است، افزود: در مجموع ۱۱۴ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال خسارت به بخش کشاورزی استان به دلایل مذکور وارد شده است.

اسکندری یادآور شد: آمار جمع آوری شده از خسارت وارده به بخش کشاورزی استان در بازه زمانی پنجم اردیبهشت سال جاری تا دوازدهم همین ماه است و بعد از این تاریخ هم خسارت هایی وارد شده که در حال بررسی و جمع بندی آنها هستیم.

کردستان یک میلیون و ۱۷۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که از این میزان سالانه ۷۷۳ هزار هکتار آن به زیرکشت محصولات زراعی می رود و ۳۵۰ هزار هکتار آن هم آیش بوده و ۵۲ هزار هکتار را هم باغات تشکیل داده است؛ از ۷۷۳ هزار هکتار اراضی زیرکشت محصولات  کشاورزی کردستان ۶۷۸ هزار هکتار آن دیم و ۹۵ هزار هکتار آن هم آبی است.

جمعیت بهره‌بردار کشاورزی استان کردستان ۱۱۵ هزار نفر است که سالانه حدود سه میلیون تُن محصولات کشاورزی تولید می کنند که بیش از ۴۰۰ هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و باقی مربوط به بخش زراعت است.

عمده محصول زراعی استان کردستان گندم و عمده محصول تولیدی باغی نیز توت فرنگی با حدود ۶۰ هزار تن در سال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha