۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۵۱
کد خبر: 84750328
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همایش داروسازان ایران در مشهد برگزار شد

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۵۱
کد خبر: 84750328
همایش داروسازان ایران در مشهد برگزار شد

مشهد- ایرنا- همایش انجمن داروسازان ایران روز پنجشنبه با حضور نمایندگان انجمن داروسازان از سراسر کشور، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هتل پردیسان مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران طی سخنانی در آیین افتتاحیه این همایش گفت: رفع مشکلات دارویی کشور و ارائه راهکارها برای کاهش تنش‌ها و چالشهای حوزه دارو با حضور مسوولان و دست‌اندرکاران این بخش امروز مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

دکتر علیرضا شهریاری با بیان اینکه مجمع داروسازان هر دو سال یکبار برپا می‌شود، افزود: از حدود ۴۸ انجمن داروسازان ایران، چهار انجمن در استان خراسان رضوی در شهرهای مشهد، کاشمر، سبزوار و تربت‌حیدریه فعالیت دارند.

وی با اشاره به تبعات ناشی از گرانی دارو  بیان کرد:  اگر ارز یارانه‌ای حذف و ارز نیمایی یا ارز دیگری جایگزین می‌شود، این پول باید وارد بیمه‌ها شود تا به مردم فشار وارد نشده و آنان از جیب خود کمتر پرداخت کنند.

رییس انجمن داروسازان خراسان رضوی ادامه داد: مدتی است پرداخت بیمه‌ها دچار مشکل شده‌ است و بعضی از بیمه‌ها مانند "بیمه دی" مرتبط با بنیاد شهید، بیش از ۶ ماه است که پول داروخانه‌ها و مراکز درمانی را پرداخت نکرده است.

دکتر شهریاری ادامه داد: این امر سبب شده تا داروخانه‌ها و مراکز درمانی از خدمات به جانبازان و ایثارگران خودداری کنند و جانبازان و ایثارگران عزیزمان سرگردان شوند.

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران در ادامه گفت: در برخی از اقلام دارویی مانند آنتی‌بیوتیک‌ها و برخی داروهای سرطان و بیماری‌های اعصاب و روان با کمبود مواجه هستیم.

او با اشاره به اینکه قیمت داروها براساس تغییر ارز چهار هزار و دویست تومانی به ارز نیمایی یا ارز رسمی تغییر کرده‌ است، ادامه داد: اگر ارز یارانه ای را چندین سال پیش به صورت تدریجی هر سال ۲۰ یا ۳۰ درصد به واقعیت نزدیک می کردند این مشکلات ایجاد نمی شد.

دکتر شهریاری گفت: از مجلس محترم تقاضا داریم که کل تفاوت قیمت دارو به بیمه‌ها پرداخت شود تا مردم هزینه کمتری را برای خرید دارو پرداخت کنند.

داروسازان با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند

رییس مجمع نمایندگان انجمن داروسازان نیز در این همایش به بیان مشکلات و مسائل جاری جامعه داروسازان پرداخت و گفت: در حال حاضر جامعه داروسازی با مشکلات عدیده‌ای از بابت تاسیس و نحوه اداره داروخانه‌ها، مشکلات ناشی از تجویز تجمیع امتیازات و تاسیس داروخانه‌های زنجیره ای که اقتصاد داروخانه‌ها را تهدید می کند، مواجه هستند.

دکتر حجت الله یزدان‌شناس افزود: عدم تعیین تعرفه خدمات دارویی داروسازان، مشکلات حاشیه سود داروخانه‌ها به علت گرانی بی رویه دارو و کثرت داروخانه‌های جدید، نارضایتی شدید بیماران و مراجعه کنندگان به دلیل گرانی بی‌رویه دارو و کمیاب شدن داروهای خاص و تحمیل مالیات‌های بی رویه از دیگر مشکلات حوزه دارو و جامعه داروسازان به شمار می‌رود.

همایش مجمع داروسازان ایران به میزبانی انجمن داروسازان خراسان رضوی به مدت یک روز در مشهد در حال برگزاری است.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha