به گزارش خبرنگار ایرنا، داریوش امانی عصر روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از جادههای روستایی گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مبلغ پیش بینی شده در قانون بودجه امسال اگرچه ۳۰ درصد بیشتر از سال قبل است اما جوابگوی نگهداری از ۲۲۱ هزار کیلومتر طول راههای کشور نیست.
وی افزود: براساس شاخص جهانی باید چهار تا ۶ درصد قیمت تمام شده ساخت هر کیلومتر راه، صرف نگهداری آن شود که این رقم برای جادههای موجود درسال بایستی هزار و ۳۰۰ تا هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال باشد اما با توجه به شرایط اقتصادی کشور اختصاص چنین مبالغی امکان پذیر نیست.
امانی اضافه کرد: با این حال، سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای متناسب با بودجه پیش بینی شده اولویت کاری خود را نگهداری از راههای شریانی تعیین کرده ضمن اینکه در حوزه جادههای روستایی کشور نیز که تا سال گذشته از اعتبارات استانی هزینه میشد امسال مبلغ ۲۴ هزار میلیارد ریال از منابع ملی برای ساماندهی و بهبود وضعیت راههای این بخش تصویب شده است.
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور در پاسخ به سوالی درخصوص تاثیر اصلاح ارز ترجیحی بر قیمت ناوگان حمل و نقل جادهای گفت: بدون تردید وقتی تورم در یک بخش ایجاد شود بر سایر بخش ها تاثیرگذار خواهد بود با این حال تلاش شده این تورم در حوزه حمل و نقل عمومی حداقل باشد.
وی افزود: امسال مجلس شورای اسلامی ۱۹۰ هزار میلیارد ریال در قالب قیر رایگان تصویب کرده که ۴۰ تا ۴۵ درصد آن در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار خواهد گرفت.
به گزارش ایرنا، دراین بازدید که رییس و برخی اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی حضور داشتند، از جاده کنارگذر ضلع شرقی شهر گنبدکاووس، ۶ کیلومتر از جاده آق آباد تا چای قوشان، پل روستای چای قوشان کوچ و بخشی از جاده روستای آق قایه بخش مرکزی این شهرستان دیدن و با برخی از روستاییان گفت و گو شد.
گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت و پنج هزار و ۷۲ کیلومتر مربع وسعت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.
نظر شما