۹۰درصد ظرفیت خوابگاههای دانشگاه‌های کشور با حضوری شدن آموزشها مورد استفاده قرار گرفت

مشهد- ایرنا- معاون وزیر علوم و رییس سازمان امور دانشجویان این وزارتخانه گفت: با آغاز حضوری شدن دانشگاههای کشور و بازگشت دانشجویان به دانشگاه‌ها تاکنون ۹۰ درصد ظرفیت خوابگاه‌های کشور مورد استفاده قرار گرفته است.

هاشم داداش‌پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در حاشیه شصت و نهمین نشست معاونان دانشجویی در مشهد افزود: دانشجویان بعد از گذشت حدود ۲ سال از آموزش غیر حضوری، از آموزش و حضور در دانشگاه ها استقبال خوبی کردند با این حال برخی چالش ها و کمبودهایی نیز شکل گرفت که به صورت طبیعی حل شد.

وی ادامه داد: در مدت عدم حضور دانشجویان در دانشگاه ها، بسیاری از خوایگاه ها مورد بازسازی و یا بهسازی قرار گرفت.

رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: در حوزه تغذیه نیز سازمان برنامه و بودجه بر اساس مبالغ و رویکردهای سال گذشته عددی را برای این امر در نظر گرفته است که با توجه به اصلاح یارانه ها در موضوع کالاهای اساسی و افزایش برخی از قیمت ها، این مبلغ پاسخگوی نیازهای امسال ما نخواهد بود.

داداش پور افزود: بخشی از منابع مربوط به کالاهای اساسی که ارزی محسوب می شود طبیعی است که با آزاد سازی دچار افزایش قیمت شوند از این رو  باید دانشگاه‌های کشور از این آزادسازی سهمی در اختیار داشته باشند تا از طریق آن منابع ریالی لازم برای تامین کالاهای اساسی در حوزه تغذیه تامین شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر رقمی معادل ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در اختیار دانشگاه هاست تا بتوانیم در نیمسال اول پاسخگوی تغذیه دانشجویان باشیم با این حال باید برای نیمسال دوم نیز برنامه‌ای تدارک دیده شود تا دانشگاه های کشور در حوزه تغذیه مشکلی نداشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha