۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۰:۰۳
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84750867
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اردن تخریب منازل فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

تهران- ایرنا- وزارت خارجه اردن پنجشنبه شب تخریب منازل فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی و طرح این رژیم برای احداث ۴ هزار واحد مسکونی در اراضی اشغالی فلسطین را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری معا فلسطین، «هیثم ابو الفول» سخنگوی وزارت خارجه اردن تأکید کرد، گسترش شهرک سازی‌ها و اخراج فلسطینیان از منازل مسکونی آنها، نقض فاحش و گسترده قوانین و قطعنامه‌های بین المللی و در رأس آنها قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت است.

وی افزود: اقدامات یکجانبه اسرائیل به عنوان نیروی اشغالگر مانند ساخت و ساز و توسعه شهرک‌سازی، مصادره زمین و آواره‌کردن فلسطینیان غیرقانونی، مردود و محکوم و نقض جدی قوانین بین‌المللی و بشردوستانه است.

سخنگوی وزارت خارجه اردن اضافه کرد: این اقدامات پایه‌های صلح، تلاش برای حل مناقشه و دستیابی به صلح و شانس راه حل دو کشوری بر اساس قطعنامه‌های بین المللی را تضعیف می‌کند.

پیش از این اتحادیه اروپا نیز به اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی اعتراض و تصمیم تل‌آویو را برای توسعه شهرک‌سازی در کرانه باختری محکوم کرده بود.

پس از اشغال کرانه باختری رود اردن و قدس در سال ۱۹۶۷ توسط اسرائیل بیش از ۲۵۰ شهرک یهودی‌نشین در این مناطق ساخته شده که حدود ۶۵۰ هزار یهودی در آنها ساکن هستند. بر اساس اصول حقوق بین‌المللی سکونت آنان در این شهرک‌ها که در منطقه اشغالی ساخته شده، غیرقانونی است.

فلسطینیان تقریبا هر جمعه در مناطق مختلف کرانه باختری در اعتراض به شهرک سازی اسرائیل و ساخت دیوار حائل تظاهرات می‌کنند و مورد حمله نظامیان رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرند.

برغم مخالفت‌های جهانی با شهرک سازی‌های غیرقانونی و اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی این رژیم در دهه‌های گذشته بیش از ۵۰ درصد کرانه باختری (از جمله بیت‌المقدس) را برای ساخت شهرک‌های مسکونی و پایگاه‌های نظامی تصرف کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha