دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از لحاظ فناوری رتبه سوم دانشگاه‌های کشور را داراست

کرمانشاه- ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از نظر تعداد دانشجوی خارجی سومین دانشگاه در کشور هستیم، در حوزه تحقیقات و پژوهش هشتمین دانشگاه در کشور و از نظر فناوری بعد از دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی سومین دانشگاه در کشور هستیم.

به گزارش ایرنا، دکتر «قباد محمدی» پنجشنبه شب در آیین گرامیداشت روز معلم و تقدیر از اساتید دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: هفته گرامیداشت مقام استاد را به همه اساتید ارزشمند دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تبریک می گویم و از حضور ارزشمند استاندار کرمانشاه در این مراسم قدردانی می کنم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با پیگیری های استاندار مصوبات خوبی در سفر آینده ریییس جمهوری به کرمانشاه در نظر گرفته شده که از جمله این مصوبات تکمیل پردیس دانشگاه، دانشکده دندانپزشکی، دانشکده پزشکی و پروژه‌های بیمارستانی است که امسال اعتبار خوبی از محل این سفر برای آنها قرار داده شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خطاب به اساتید حاضر در جلسه گفت: شما محور اصلی و مغز متفکر تمام فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی هستید و تیم جدید دانشگاه با همکاری یکایک شما عزیزان برنامه های مختلفی برای ارتقا سطح علمی دانشگاه و خدمات بهداشتی درمانی در استان دارد.

وی اظهار داشت: اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه قطب درمان غرب کشور است و یکی از دانشگاه‌های بزرگ در زمینه آموزش هستیم و در زمینه های مختلف دانشجو تربیت می کنیم به دلیل وجود شما اساتید گرانقدر است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم در این مراسم گفت: هدف از برگزاری این مراسم پاسداشت مقام والا و ارزشمند اساتید گرانقدر دانشگاه است، در این جمع اساتیدی داریم که بیش از سه دهه عمر خود را صرف تدریس و آموزش کرده اند.

دکتر وزیری افزود: خرسندم پس از ۲ سال بیماری کووید ۱۹ دوباره سرکلاس‌های درس حضور پیدا کردیم، بسیاری از فعالیت ها در این ۲ سال تعطیل شدند و باید عقب ماندگی های این مدت را جبران کنیم.

وی اظهار داشت: در حوزه بین المللی سازی و عدالت توسعه نظام آموزشی تلاش های بسیار خوبی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه صورت گرفته است.   

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: خوشبختانه در سال ۱۴۰۱  دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دوباره به عنوان کلان منطقه سه آمایشی معرفی شده است و سرپرست دانشگاه به عنوان رییس کلان منطقه و معاون آموزشی به عنوان دبیر کلان منطقه است.

وی با بیان اینکه نیاز به یک بازبینی در سند راهبردی آموزش داریم و باید گام‌های بلندی در راستای ارتقا دانشگاه برداریم، افزود: اساتید گرانقدر همواره نقش بسیار مهمی در پیشرفت دانشگاه ایفا کرده اند و در مدیریت دانشگاه تأثیرگذار هستند.

دکتر وزیر تصریح کرد: امیدواریم در سفر رییس جمهوری به کرمانشاه و تامین اعتبار پروژه های دانشگاه با سرعت بیشتری پروژه های دانشگاه را جلو ببریم و بتوانیم هر چه زودتر جشن بزرگداشت مقام اساتید دانشگاه را در پردیس دانشگاه برگزار نماییم.  

وی در پایان گفت: از تمام اساتیدی که در ۲ سال شیوع بیماری کرونا باتوجه به سختی شرایط در کنار یکدیگر و همراه و همدل با دانشگاه با جان و دل خدمت کردند بسیار سپاسگزاریم و یاد و خاطره همکارانی را که متاسفانه جان خود را به دلیل کووید ۱۹ و در راه حفظ سلامت دیگران از دست دادند و دیگر در جمع ما نیستند گرامی می داریم.

در این مراسم از تعدادی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تجلیل شد.

به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ۹ دانشکده دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی، بهداشت، تغذیه، توانبخشی، پیراپزشکی و دانشکده پرستاری سنقر و کلیایی دارد.

۸۵ رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مقاطع مختلف دایر است که از این تعداد ۱۸ رشته در مقطع PHD (دکترای تخصصی) است و ۲۰ رشته در دستیاری تخصصی، سه رشته دکترای عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)، ۲۹رشته کارشناسی ارشد، ۲۲ رشته کارشناسی و یک رشته کاردانی است.

این دانشگاه همچنین ۵۵۲ عضو هیأت علمی دارد.

۶۶۸ دانشجوی خارجی نیز هم اکنون در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حال تحصیل هستند.

براساس آمارها سالانه بیش از ۱۳۰۰ مقاله در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تولید و منتشر می‌شود.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha