اهداف دولت سیزدهم باید در سیاست های دانشگاهی کشور نمایان باشد

خرم آباد - ایرنا - رییس موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی کشور گفت: انقلابی و مردمی بودن به عنوان اهداف دولت سیزدهم باید در تصمیمات و سیاست‌های دانشگاه‌ها نمایان باشد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی دانشگاه لرستان، علی‌باقر طاهری‌نیا، در نشست روسای دانشگاه‌های منطقه‌ پنج کشور به میزبانی دانشگاه لرستان افزود: همچنین محتوای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ایران در برنامه‌های راهبردی دانشگاه‌ها مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: دانشگاه‌های مناطق از جمله منطقه‌ پنج کشور دارای ظرفیت‌های مهمی هستند که باید از این ظرفیت‌ها برای همگرایی منطقه‌ای استفاده کنند و برگزاری این نشست، به‌عنوان یک ظرفیت مهم برای افزایش همگرایی بین‌دانشگاهی، محسوب می‌شود.

وی افزود: از روسای دانشگاه‌های منطقه پنج کشورانتظار می رود ظرفیت‌های انسانی و علمی خود را برای عضویت در شبکه‌ متخصصان توانمند وابسته به موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی، معرفی کنند تا بتوانیم در تحقق اهداف موفق شویم.

طاهری نیا تصریح کرد: نشست‌های منطقه‌ای باید پیگیر رفع مشکلات و مسائل مشترک باشند و در این مسیر با همدیگر همگرایی و تبادل تجارب داشته باشند و تورهای تبیینی پیشرفته علمی و صنعتی برگزار کنند.

وی تاکید کرد: تجربیات موفق دانشگاه‌ها باید به اشتراک گذاشته شود همچنین از تبادل تجربیات برای " جهاد تبیین" به عنوان یکی از مسائل بسیار مهم بهره‌گیری شود.

وی اظهار داشت: پیشنهاد می شود دانشگاه‌های منطقه پنج و سایر مناطق کشور، شبکه‌سازی‌های مختلفی از اعضای هیات علمی، دانشجویان و مدیران تشکیل دهند تا شاخص‌های مرتبط با پیشرفت دانشگاهی، به همدیگر نزدیک شود.

در این نشست، تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه‌های منطقه‌ پنج کشور و موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی کشور، منعقد و مبادله شد.

دانشگاه ها و مراکز آموزش عال  عضو در منطقه ۵ کشور، در محدوده استان های کردستان، کرمانشاه، لرستان و ایلام تعریف شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha