۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۱۲
کد خبرنگار: 1165
کد خبر: 84751231
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همراهی و همدلی مردم و مسوولان برای مقابله با رانت خواران ضروری است

ارومیه - ایرنا - نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با بیان اینکه دولت همت کرد تا ارز ترجیحی و یارانه‌ها را مدیریت کند، گفت: البته این دوره گذار سخت است و مردم و مسوولان باید با همدلی و اتحاد جلوی رانت خواران بایستند تا یارانه واقعی بدست مردم برسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خظبه‌های نماز جمعه این هفته افزود: ارز ترجیحی به دست رانت خواران و سوءاستفاده کنندگان می‌رسید و درآمدهای هنگفتی به جای رسیدن به مردم و جامعه به جیب افراد خاص و دلالان می‌رفت.

وی ادامه داد: جرات دولت سیزدهم در توزیع عادلانه یارانه‌ها و حذف ارز ترجیحی، جراحی یک غده سرطانی را آغاز کرده که جلوی سواستفاده برخی افراد را می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی اظهار کرد: مسوولان مجاهادانه وارد میدان شوند و نظارت جدی بر بازار داشته باشند تا این دوره گذار رد شود البته پاسخگوی مردم هم بوده و ابهام زدایی مناسبی را در جامعه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: مردم ایران، بصیر و هوشمند هستند لذا در این شرایط باید کمک و همراهی لازم با دولت صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اضافه کرد: در حال حاضر رانت خواران و دلالان از این کار بزرگ دولت انقلابی ناراحت هستند و قصد دارند تا رضایتی را در جامعه رواج دهند که باید هوشیار باشیم و با بصیرت با موضوعات برخورد کنیم.

وی با اشاره به نحوه آموزش در مدارس و تربیت دانش آموزانی مقتدر، ادامه داد: باید فرزندانمان را طوری آموزش دهیم که مقابل زورگیری بایستند چرا که علم ما باید نافذ و تاثیرگذار باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به لزوم توجه به دانشگاه فرهنگیان، تاکید کرد: دانشگاه فرهنگیان باید درخور شایسته معلمان آینده باشد و امکانات به روز و مناسبی در اختیار دانشجویان قرار گیرد زیرا اینها در آینده مسوول آموزش فرزندان ما و به قولی آموزش اشرف مخلوقات هستند.

وی با اشاره به اینکه زمینه توسعه شبکه ریلی و راه‌های مواصلاتی در این استان بسیار مناسب است، یادآور شد: توسعه شبکه ریلی در آذربایجان‌غربی موجب توسعه می‌شود و در این استان فعالیت‌های خوبی شروع شده و باید این روند با قدرت ادامه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه در بخش دیگری از خطبه‌ها ضمن دعوت مردم به رعایت تقوایی الهی گفت: کسب رزق و روزی حلال مورد تاکید خداوند متعال بوده و پرهیز از خوردن مال حرام همانند خواندن ۲ هزار رکعت نماز مستحبی است که این امر باید مورد توجه جامعه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی بیان کرد: احتکار کاری حرام و محتکر حرام خوار و رزقی که برای خانواده خود می‌برد حرام است و باید از این کار در جامعه پرهیز شود.

وی افزود: محتکر کسی  است که اموال جامعه را به قصد گرانی در انبارها نگهداری می‌کند که او باید در کار خود تجدید نظر و تقوای اقتصادی را سرلوحه کار قرار دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی اضافه کرد: باید به این مساله در جامعه توجه شود که کسب مال و رزق و روزی حرام زندگی فرد را به فنا می‌دهد و فرزندانش را بدبخت می‌کند.

به گزارش ایرنا، نماز جمعه این هفته ارومیه با حضور پرشور مردم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مصلی امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha