۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۰۵
کد خبر: 84751280
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه مشهد: مردم باید در تحول اقتصادی امروز به دولت کمک کنند

مشهد- ایرنا- امام جمعه مشهد گفت: تحول اقتصادی امروز اقدام ارزشمندی است و اجرای هدفمند آن نیازمند کمک و همراهی مردم با دولت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهد حرم مطهر رضوی با اشاره به برنامه دولت برای اصلاح ارز ترجیحی افزود: اجرای تحول اقتصادی در ابتدا ممکن است با چالشهایی همراه باشد اما اگر مردم در این زمینه مشارکت و همکاری کنند، مساله  اقتصاد دولت سالاری و قیمومیت دولت نسبت به اقتصاد خرد مردم از بین خواهد رفت.

امام جمعه مشهد با اشاره به گذشت بیش از چهار دهه از وقوع انقلاب اسلامی گفت: طی این مدت آنجایی که مردم مجری و همراه بوده‌اند، تحول به خوبی و به نفع مردم و نظام  انجام شده است.

وی تاکید کرد: تاکنون در نظام ما همه کاره مردم بوده‌اند و در تحولی که تصمیم گرفته‌اند اجرا کنند، اگر مردم نباشند تحقق این طرح ناقص خواهد بود.

آیت الله علم‌الهدی با بیان اینکه طبق نظر کارشناسان در این تحول اقتصادی چند نکته وجود دارد که می‌تواند برای همیشه بسیاری از چالشها و درماندگی‌های اقتصادی را جبران کند و کشور را به نقطه ثبات اقتصادی برساند، ادامه داد: براندازی فقر مطلق یکی از آثار اجرای این تحول اقتصادی است که بارها از سوی رییس‌جمهور تاکید و تحقق آن وعده داده شده است.

وی با اشاره به اینکه فقر مطلق یعنی یک خانواده از تامین ناهار و شام روزانه عاجز و قادر به تامین نیازهایش نیست، گفت: با کمک معیشتی واریزی از سوی دولت خانواده محروم قدرت خرید بسیاری از نیازها و لوازم زندگی را خواهد داشت، اگرچه این خانواده زندگی آرمانی و ایده‌آل نخواهد داشت اما دچار فقر مطلق هم نیست .

وی دومین اثر اجرای تحول اقتصادی را از میان بردن فاصله طبقاتی میان اقشار جامعه دانست و افزود: مردم و قشر آسیب‌پذیر در چنین شرایطی حتی اگر اجناس گران باشد، قدرت خرید پیدا می‌کنند.

امام جمعه مشهد افزود: با اجرای این تحول اقتصادی مردم دیگر قیم اقتصادی ندارند و برای تامین نان و برنج دیگر چشمشان به دست دولت نیست، همچنانکه بیت المال متعلق به مردم است.

وی با بیان اینکه دخالت در سفره مردم، بزرگترین ضربه به مردم است، افزود: لذا دولت در وضع موجود پول مردم را به دست خودشان می‌دهد، در این شرایط دولت صرفا باید نظارت کند یعنی همان چیزی که در اقتصاد اسلامی مد نظر است.

آیت الله علم‌الهدی در بخشی از سخنانش با بیان اینکه تجاهر و تظاهر به گناه و معصیت یعنی اعلام جنگ با خدا گفت: بی‌حجاب متجاهر به فسق است، چه تصمیم جنگ با خدا داشته باشد یا نداشته باشد، بنابراین برای حفظ هویت اجتماعی تمام دستگاههای اجرایی  و مردم باید جلوی بی‌حجاب را به عنوان تجاهر به فسق بگیرند.

وی خاطر نشان کرد: بی‌حجاب اگر مسلمان است، باید بداند که هویت اسلام در حجاب است و حجاب شعار و هویت اسلامی می‌باشد، از سوی دیگر اگر هم فرد بی‌حجاب مسلمان نیست و اسلام و قرآن را قبول ندارد، ایرانی که هست، حجاب هویت ایرانی است .

امام جمعه مشهد با بیان اینکه نهی از منکر را باید جدی بگیریم، گفت: با توجه به راه‌اندازی سامانه‌ای در ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی، علاقمندان می‌توانند با ثبت‌نام در این سامانه با هر فسق و بدحجابی مبارزه و این فریضه را اجرا نمایند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha