هیات های استانی از مصوبه شورای انقلاب فرهنگی جهت توسعه ورزش جانبازان و معلولان استفاده کنند

بندرعباس- ایرنا- رییس فدراسیون جانبازان و معلولان با اشاره به اینکه مصوبه شورای انقلاب فرهنگی به منزله قانون و لازم اجرا گفت: تمام هیات های استانی با پیگیری این مصوبه از فرصت ایجاد شده برای توسعه ورزش جانبازان و معلولان بهره لازم را ببرند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد شروین اسبقیان روز جمعه در مجمع عمومی سالیانه هیات جانبازان ومعلولان هرمزگان افزود: ستاد ملی به ریاست وزیر ورزش وجوانان برای اجرای مصوبه یادشده تشکبل شده است و رییس فدراسیون نیز به عنوان دبیر دراین ستاد حضور دارد که باید هرسه ماه گزارش هیات های استانی را به شورای عالی فرهنگی ارائه دهد.
وی بیان داشت: در این راستا ۱۶ دستگاه اجرایی مکلف به حمایت از ورزش جانبازان و معلولان هستند.
رییس فدراسیون جانبازان و معلولان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نگاه ویژه ای به ورزش جانبازان و معلولان دارد و خدمت به این فدراسیون و ورزشکاران آن پاداش الهی دارد.
وی اظهارداشت: یکی از مهم ترین مسائل، آمار ورزشکاران سازمان یافته هرمزگان است و امیدوارم که هیات ورزش جانبازان و معلولان این استان در سالجاری تعداد تمام ورزشکاران جانباز و معلول استان را به طور دقیق ثبت کنند.
 شروین اسبقیان عنوان کرد: توسعه رشته‌های ورزش جانبازان و معلولان، بحث استعدادیابی و ورزش حوزه بانوان از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در اولویت برنامه های هیات قرار گیرد. 
وی یادآورشد: همچنین باید با نظارت رییس و دبیر هیات، نایب رییس بانوان هیات اقدام‌های لازم را برای رشد و توسعه ورزش بانوان انجام دهد تا شاهد افزایش حضور این قشر در ورزش جانبازان و معلولان باشیم.
رییس هیات جانبازان و معلولان هرمزگان نیز گفت: از سال ۹۰ این هیات با یک رشته بسکتبال با ویلچر و ۲۰ ورزشکار فعالیت می‌کرد که درحال حاضر ۵۰۰ ورزشکار در رشته های مختلف والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر، تیراندازی، دوومیدانی، قایقرانی و دیگر رشته ها فعال هستند.
احمد مرادی افزود: دراین مدت «حسن دهقانی» و «کامبیز تارمی» در  رشته دو ومیدانی و «اسلام جاهدی» در رشته قایقرانی به عضویت تیم ملی درآمده اند و افتخارات زیادی درمسابقه های آسیایی وبین المللی کسب کردند.
وی یادآورشد شد: همچنین درحال حاضر سه ورزشکار ثابت در تیم ملی داریم و ۲ ورزشکار دعوت شده به تیم ملی در اردوی تیم ملی هستند.

در پایان مجمع سالیانه هیات ورزش های جانبازان و معلولان هرمزگان که در محل پارک فناوری برگزار شد، طبق اساسنامه جدید انتخابات هیات رییسه انجام شد و «علیرضا باقری» خبره ورزشی، «مهرداد بازرگان» عضو هیات رییسه اقایان، «فعت ایرانپور» عضو هیات رییسه بانوان و « راحله حاجبی» خزانه دار با حداکثر آرا انتخاب شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha