۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۲۰
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 84751317
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اصلاح ارز ترجیحی دست واسطه ها را از بیت المال کوتاه کرد

ایلام - ایرنا - امام جمعه موقت ایلام گفت: اصلاح ارز ترجیحی چهار هزار و ۲۰۰ تومانی توسط دولت در واقع دست دلالان و واسطه ها که از محل دریافت این ارز سود بسیار کلانی نصیب خود کرده بودند را از سرمایه ملی و بیت المال کوتاه کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام اظهار داشت: به عنوان مثال در سال های اخیر سه یا چهار نفر واسطه با دریافت ارز ترجیحی و وارادت کالا و فروش این اقلام با ارقامی بسیار بالاتر به مردم سود کلان ۱۳ هزار میلیارد تومانی کسب کرده اند که با حذف ارز ترجیحی، این واسطه ها نیز حذف می شوند.

وی افزود: واسطه ها، دلالان و رانت خواران که دست خود را بعد از حذف ارز ترجیحی از خزانه دولت و بیت المال کوتاه دیده اند سعی دارند با ایجاد التهاب و هیجان، جامعه را به آشوب و هرج و مرج بکشند.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی با بیان اینکه مردم فریب آشوب های کاذب واسطه های شکست خورده از این طرح را نخورند، ادامه داد: اکنون یارانه مستقیم به حساب مردم می رود و بعد از یک مدت کوتاه آثار مثبت این طرح در جامعه هویدا و نتایج مثبت آن برای مردم ملموس خواهد شد.

وی از صاحبان تریبون ها چون رسانه ها و روحانیت خواست: آثار و برکات حذف ارز ترجیحی را برای مردم بیان و در این زمینه روشنگری کنند تا جامعه دچار التهاب ناشی از دسیسه واسطه ها نشود.

امام جمعه موقت ایلام اضافه کرد: در این طرح ضعیف ترین اقشار جامعه لحاظ شده اند تا بتوانند مایحتاج خود را به سهولت تهیه کنند هرچند باید از این اقشار بیش از پیش حمایت شود.

وی جراحی اقتصادی دولت برای حذف ارز ترجیحی را نیاز اقتصاد و دانست و گفت: الزامات اجرای این طرح نظارت دقیق، ناامن کردن شرایط برای دلالان، اقناع کردن صحیح مردم، توجه به قشر مستضعف و رفع اشکالات در اجرا است.

وی به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با جمعی از معلمان و فرهنگیان به مناسبت هفته گرامیداشت معلم اشاره کرد و یادآور شد: به فرموده ایشان باید مباحث مضر یا غیرضروری از چرخه تعیلم و آموزش کتب حذف شوند و معلمان اسطوره های ارزشی وطنی را به بچه ها معرفی کنند تا دانش آموزان به جای الگوهای غربی از اسطوره های واقعی کشور خود الگوپذیری کنند.

وی افزود: رهبر انقلاب اسلامی همچنین در این دیدار از برنامه جدید دولت در حذف ارز ترجیحی حمایت کردند و ایشان خواستار حمایت همه جانبه مردم و مسوولان از این برنامه دولت شدند.

وی با اشاره به تحریم تنباکو در سال ۱۲۷۰ و  با ذکر وقایع این برهه‌ی تاریخی که با دادن امتیاز توتون و تنباکو انجام شد، تصریح کرد:  این فتوای تاریخی قدرت مرجعیت شیعه را نشان داد و امروز ولایت فقیه نیز دنباله‌ی این قدرت مرجعیت شیعه است و امروز دشمن ازمقام عظمای ولایت در هراس است.

امام جمعه موقت ایلام در ادامه با اشاره به شهادت عموی پیامبر حضرت حمزه سید الشهدا (ع) هم گفت: پیامبر به ایشان عنایت داشت و کمک‌کار  اسلام بود  و با وجودش کسی نمی‌توانست برای پیامبر  مانع ایجاد کند  و ناسزا گوید و  اولین کسی بود که لقب سیدالشهدا گرفت و شهادت او بر پیامبر سخت بود.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی به سالروز رحلت عبدالعظیم حسنی (ع) اشاره کرد و افزود: این سید کریم  بیش از ۷۹ سال عمر کرد و در سال ۲۵۱ هجری به شهادت رسید و امام هادی (ع ) مردم ری را به او ارجاع می‌داد و در مقابل تحریفات دینی ایستاد و مورد تایید امام هادی قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha