۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۵۳
کد خبرنگار: 1273
کد خبر: 84752621
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حذف واسطه‌ها مهمترین هدف قانون اصلاح نظام یارانه‌ها است

مهاباد - ایرنا - فرماندار ویژه میاندوآب با بیان اینکه اقدام دولت در اصلاح نظام یارانه‌ها در راستای حذف واسطه هاست، گفت: ایجاد عدالت، حمایت از تولید، مبارزه با رانت و سوءاستفاده کنندگان از بیت‌المال، حمایت از قشر ضعیف از دیگر اهداف اجرای قانون اصلاح نظام یارانه‌ها است.

علی پیام روز بکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه اجرای قانون اصلاح تخصیص ارز ترجیحی به برخی کالاهای اساسی اقدام دولت سیزدهم در کوتاه کردن دست رانت‌خواران از بیت‌المال است، افزود: این تصمیم دولت در شرایط کنونی شجاعانه و انقلابی است و سعی بر این است که این پول در اختیار مردم گذاشته شود تا مستقیم نسبت به خرید کالای مورد نیاز خود اقدام کنند.

وی اظهار کرد: در چند روز گذشته با همکاری مردم میاندوآب مشکلی در خصوص تامین و توزیع کالاهای اساسی در شهرستان بوجود نیامد که از این بابت از مردم قدردانی می‌کنم.  

پیام ادامه داد: دولت سیزدهم، به عنوان دولت انقلابی و محرومان وعده‌هایی با محوریت عدالت، حذف اختلاف طبقاتی داده بود و قشر مستضعف که از نظر اقتصادی در فشار هستند به آنان خدماتی ارایه دهد که اصلاح نظام یارانه‌ها در این راستا است.  

فرماندار ویژه میاندوآب با بیان اینکه حمایت از تولید و اشتغال‌زایی شعار دولت آقای رییسی بود، گفت: در دولت گذشته ارز ۴۲۰۰ تومانی در اختیار برخی وارد کنندگان، تاجران و تولید کنندگان گذاشته شد تا با وارد کردن برخی کالاهای اساسی آن را با قیمت پایین عرضه کنند ولی در بین آنها عده‌ای با واردات و عرضه آن با قیمت بالاتر موجب رانت و فساد شدند.

پیام با بیان اینکه آن پول‌ها حق مردم و بیت‌المال بود، اضافه کرد: همچنین این امر باعث شده بود که ناعدالتی در کشور افزایش یابد و روز به روز هم اختلاف‌های طبقاتی در کشور گسترش می‌یافت.

فرماندار ویژه میاندوآب با دعوت از مردم برای صبر و حفظ آرامش، یادآور شد: در شهرستان کارهای زیادی برای تامین کالاهای اساسی انجام گرفته و مسوولان را در این خصوص بسیج کرده‌ایم تا به مردم خدمات‌رسانی کنند.

وی با بیان اینکه هیچ‌گونه نگرانی از نظر موجودی و تامین کالاهای اساسی در شهرستان وجود ندارد، افزود: دهک‌های پایین جامعه با اجرای این قانون بیشتر از همه بهره‌مند خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید در اجرای این طرح و همچنین ماهیت آن قرار گیرند، ادامه داد: در اجرای این طرح و ایجاد آرامش فعالیت ۱۵ واحد نانوایی در سطح شهر ۲ شیفته شد و اگر در هر محله‌ای ازدحام جمعیت در مقابل نانوایی‌ها بیشتر باشد به آنها آرد اضافی بابت فعالیت در ۲ شیفت اختصاص می‌یابد.

فرماندار میاندوآب گفت: اگر مردم نیز از نحوه عملکرد نانوایی راضی باشند، آن را معرفی کنند تا نسبت به افزایش سهمیه و فعالیت آن در ۲ شیفت کاری اقدام کنیم.

پیام با بیان اینکه نانوایی که تخلف کند سهمیه آرد آن تا ۵۰ درصد کسر می‌شود، گفت: همچنین در صورت تکرار تخلف پروانه آن باطل می‌شود.

وی با بیان اینکه کشتارگاه مرغ هم به علت جلوگیری از ایجاد مشکل شب‌ها نیز فعالیت می‌کند، اظهار کرد: در کنار این اقدامات، برای برخورد با متخلفان در صنف‌های مختلف، تصمیم قاطع و جدی گرفته شده‌ است.  

وی گفت: همچنین براساس تصمیم سران سه قوا باید قیمت بر روی کالا درج شود و بازاریان این مهم را رعایت کنند و در صورت عدم اجرا تا ۱۰۰ میلیون ریال جریمه خواهند شد و این نشان از برخورد قاطع با گرانفروشی است.

پیام با بیان اینکه اصنافی که به مردم خدمت و حال آنان را رعایت کنند از آنها حمایت خواهیم کرد، افزود: با اصنافی هم که مراعات حال مردم را نکنند قاطعانه برخورد خواهد شد و در این راستا به اتحادیه‌های مربوطه صنفی تذکر لازم داده شده و در صورت عدم رعایت، به تعطیلی اتحادیه‌ها اقدام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، دولت در راستای مناسب سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها و حذف رانت‌های موجود در آن، اقدام به افزایش مبلغ یارانه و واریز آن به حساب خانوارها کرده است؛ برنامه دولت سیزدهم برای مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، بدون شک یکی از مهمترین اقدامات اقتصادی در کشور است

میاندوآب با ۲۷۷ هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha