۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۱۸
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84753264
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مدیرکل تعزیرات همدان: جریمه‌ واحدهای صنفی متخلف پنج برابر می‌شود

همدان- ایرنا- مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: تمام مجازات‌ها و جزای نقدی این سازمان از جمله قانون نظام صنفی و تعزیرات حکومتی در امور بهداشتی و درمانی و قانون تعزیرات حکومتی عام، پنج برابر افزایش می یابد که شامل تخلفات واحدهای صنفی می‌شود.

به گزارش ایرنا؛ «مرضیه یونسی» شنبه شب در نشست هم‌اندیشی اتحادیه‌های صنفی، بازرسان و ناظران در حوزه بازار شهرستان ملایر اظهار داشت: نصب پرده و پلمب در زمان کشف تخلف واحدهای صنفی در نظر گرفته شده است و بعد از صدور رای در مرحله صدور اجرای احکام می‌آید.

وی تاکید کرد: از طریق اتحادیه‌ها افزایش پنج برابری جریمه‌ها به واحدهای صنفی اطلاع‌رسانی شود، چراکه پس از تشکیل پرونده و رسیدگی در تعزیرات حکومتی با میزان جریمه‌هایی مواجه می‌شوند که اکثر آنها به صورت قطعی و غیر قابل اعتراض است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان بیان کرد: پایین‌ترین سطح پرونده تعزیرات که عدم درج قیمت روی کالا است، از ۲ به ۱۰ میلیون تومان قابل افزایش است.

یونسی با تاکید بر اینکه تمامی واحدهای صنفی ملزم به رعایت این موارد هستند، ادامه داد: سازمان تعزیرات حکومتی با افراد سودجو و افرادی که در بازار اخلال ایجاد کنند، برخورد شدیدی دارد.

وی با اشاره به حساسیت بالای بازرسی‌ها و نتیجه مطلوب‌تر آن در جامعه، گفت: بازرسی‌ها در سطح بازار باید در کمال آرامش و بدون تنش انجام و از گزارش‌های مردمی نسبت به کشف انبارهای احتکار کالاهای اساسی استفاده شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان همچنین خواستار اهتمام ویژه بازرسان نسبت به درج قیمت تمام شده کالا از درب کارخانه و قیمت مصرف کننده به صورت همزمان شد و افزود: هیچ واحد صنفی نمی‌تواند خودسرانه افزایش قیمتی روی کالاهای اساسی داشته باشد.

یونسی با تاکید بر اینکه انبارها و سیلوها و مراکز عمده باید در سامانه جامع انبارها و تجارت ثبت موجودی کالا را داشته باشند، گران‌فروشی، عدم درج قیمت و فروش اجباری را از جمله جرائم خرده فروشی‌ها برشمرد که شامل پلمپ و نصب پرده می‌شوند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان همچنین بر ضرورت نظارت بازرسان بر درج قیمت در واحدهای صنفی تاکید کرد و گفت: ضرورت دارد در تشکیل پرونده‌های سنگین و برای جلوگیری از انکار متهم، امضای نماینده سازمان تعزیرات ذیل برگه درج شود.

یونسی با بیان اینکه مردم گزارش تخلفات صنفی را از طریق سامانه‌های ۱۲۴ و ۱۳۵ ارایه دهند، افزود: هیچگونه افزایشی در قیمت نان نداریم و بازرسان باید کسری نان و تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها را در اولویت بازرسی قرار دهند.

مدیرکل تعزیرات همدان: جریمه‌ واحدهای صنفی متخلف پنج برابر می‌شود

مصرف روزانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه‌ای مرغ گرم در استان همدان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان نیز به تکمیل بدون انبارهای ذخیره کالاهای اساسی در استان اشاره و بیان کرد: هیچ کمبودی در تامین و توزیع کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی در سطح استان نداریم.

«غلامحسین تقوی» افزود: میزان مصرف گوشت مرغ استان همدان یک میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه است که ماهانه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه تولید می‌شود و مردم هیچ نگرانی در تامین گوشت مرغ نداشته باشند.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۲ میلیون قطعه جوجه‌ریزی برای ۴۵ روز آینده در استان نیز انجام شده و نگرانی در این زمینه نداریم، بیان کرد: تخم مرغ نیز به اندازه کافی در استان وجود دارد و امروز ۴۰ هزار تُن مازاد تخم مرغ در استان داشتیم.

استان همدان موفق در اجرای مردمی‌سازی یارانه‌ها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به تامین و تنوع بازار روغن گفت: شیر نیز به اندازه کافی در سطح استان تولید شده و مازاد شیر تولید شده به کارخانه‌های شیرخشک داده می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز به فضای همدلی و وفاق در شهرستان ملایر اشاره و اظهار داشت: این وفاق و همدلی زمینه پیشرفت و توسعه ملایر است و همواره در کشور خوش درخشیده‌اند.

مدیرکل تعزیرات همدان: جریمه‌ واحدهای صنفی متخلف پنج برابر می‌شود

«احمد شانیان» اجرای طرح مردمی‌سازی و اصلاح یارانه‌ها را اقدامی شجاعانه از سوی دولت دانست و گفت: دولت سیزدهم در سال نخست کار خود شجاعانه اقدام به اجرای این طرح کرد و بر قول و وعده خود مبنی بر عدالت محور بودن ایستاد.

وی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح بزرگ به همتی همه‌جانبه نیاز دارد، افزود: با مدیریت استاندار همدان و همدلی و هم‌سویی خوبی که بین دستگاه‌های اجرایی شکل گرفته است، طبق گزارش‌های کشوری، همدان در این زمینه یکی از موفق‌ترین استان ها در کشور است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان به ضرورت کمک و حمایت همه مردم به ویژه بسیجیان، فعالان حوزه اقتصادی، اصناف، بازاریان و مدیران دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در راستای اجرای این طرح اشاره و ادامه داد: ما باید به صورت یک آرایش نظامی در حوزه اقتصاد کار کنیم.

شانیان فعالیت ۱۲۰ بازرس و ناظر در بازار ملایر را اقدام مثبت فرماندار این شهرستان دانست و خواستار منطقه‌بندی این شهرستان برای نظارت ۱۲۰ بازرس در قالب ۶۰ تیم نظارتی شد.

وی با بیان اینکه امروز شاهد آرامش خوبی در بازار استان هستیم، یادآور شد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی از جمله احتکار، امتناع از فروش، عدم درج قیمت و یا عدم صدور فاکتور خرید از سوی واحدهای صنفی و غیر صنفی را از طریق سامانه‌های تلفنی شبانه‌روزی ۱۲۴ یا سامانه ۱۳۵ گزارش دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha