قرآن محور فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان شود

سمنان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: انس با قرآن و درس گرفتن از آن در عمل در فعالیت‌های قرآنی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بسیار اهمیت دارد درغیر این صورت، سخن پیامبر اکرم (ص) شامل حال ما می‌شود که فرمودند: "قوم من قرآن را مهجور کردند."

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی روز یکشنبه در آیین افتتاح طرح‌های قرآنی استان سمنان در مسجد المهدی(عج) این شهر ابراز داشت: نکاتی مورد تاکید مقام معظم رهبری در فعالیت‌های قرآنی مد نظر باشد.

وی با بیان اینکه فعالان قرآنی در خصوص تامین مکان برای فعالیت ها دغدغه دارند افزود: مقام معظم رهبری فرمودند هر مسجد یک پایگاه قرآنی باشد که فعالیت‌های قرآنی تعطیل نشود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به اینکه تربیت حافظ و قاری قرآن مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است گفت: ایشان فرمودند باید حداقل ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور داشته باشیم.

فعالیت‌های فرهنگی مانند آب و هوا ضرورت امروز جامعه است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در این آیین گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، مهمترین مرکز فعالیت‌های مردمی و پلی بین بخش‌های مختلف جامعه هستند.

فرشید فلاح بیان کرد: مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد، افسران جنگ نرم و خط مقدم مبارزه با آسیب‌های اجتماعی هستند.

وی افزود: در سامانه قابل ارزیابی فهما، مدیران استان سمنان حائز رتبه شدند و توانستند با دست خالی چراغ فعالیت مساجد را روشن نگه دارند و پای جوانان را به مساجد باز کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: امروز در جامعه فعالیت فرهنگی مانند آب و هوا ضروری است و جامعه، حتی اگر از نظر اقتصاد مشکل نداشته باشد، بدون غذای روح می‌میرد .

فلاح ابراز داست: مخاطب خاص منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هر مسجد یک پایگاه قرآنی باشد، اداره کل فرهنگ و ارشاد است اما به همه سازمان‌های غیرفرهنگی نیز مربوط می‌شود و یک فتوای شرعی است.

اختصاص سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به فعالیت‌های قرآنی استان سمنان

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان نیز گفت: طرح های تبصره ۱۷ با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد در استان سمنان افتتاح می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی موسوی بیان کرد: سه طرح تربیت قاری قرآن، مسابقات قرآنی بچه‌های مسجد و تربیت گروه هم‌خوانی و تواشیح از امروز در مساجد استان سمنان آغاز شد.
وی افزود: از محل تبصره ۱۷، مبلغ سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به این سه طرخ اختصاص یافت و ۸۵ کانون فرهنگی و هنری مساجد استان تحت پوشش قرار می‌گیرند.

در این آیین همچنین از ۲۲ برگزیده پانزدهمین جشنوازه قرآنی مدهامتان و ۱۲ مدیر منتخب سومین رویداد ملی فهما تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha