۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۵۵
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84753829
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

درخشش سه دانش آموز خراسان شمالی در جشنواره ملی سفیران سلامت

بجنورد- ایرنا- معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: سه نفر از دانش آموزان این استان در ششمین جشنواره سفیران سلامت در سطح ملی و در رشته های نقاشی، شعر و پادکست برگزیده شدند.

مهدی خطیب زاده روز یکشنبه در حاشیه آیین پایانی ششمین جشنواره سفیران سلامت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در جشنواره استانی سفیران سلامت هشت هزار و ۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد ۲۷۰ اثر منتخب استانی شناخته شد.

وی با اشاره به اینکه در مجموع از استان ۲۷۰ اثر  به دبیرخانه کشور ارسال شد گفت: در نهایت ۱۱ اثر در سطح کشوری از استان  در این جشنواره انتخاب و از این تعداد نیز سه اثر در سطح ملی برگزیده شد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: دانش آموزان می توانستند در ۳۰ رشته که از جمله آن رشته های نقاشی، انشا نویسی، داستان نویسی، عکاسی و فیلم کوتاه هنرهای تجسمی و پادکست با موضوع تغذیه سالم، خود مراقبتی، بهداشت فردی و آلاینده های زیست محیطی بود شرکت کنند.

خطیب زاده با اشاره به اینکه در استان ۲۲ هزار سفیر سلامت در مدارس استان فعال هستند گفت: سفیران سلامت استان رتبه نهم را در بین آثار ارسالی دیگر استان ها کسب کرده اند.

وی با بیان اینکه هر دانش آموز یک سفیر سلامت است گفت: هدف از این جشنواره تشویق و ترغیب دانش آموزان سفیر سلامت به آموزه های بهداشتی و ارتقای سلامت است.

وی در ادامه گفت: با توجه به شرایط کرونایی در سال تحصیلی گذشته این جشنواره برگزار نشد.

در پایان این آیین با حضور مسوولان استانی و شهرستانی  از برگزیدگان جشنواره، مراقبان سلامت فعال، کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی و معاونین و کارشناسان سلامت قدردانی شد.

۱۸۷ هزار و ۷۵ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۷ هزار و ۱۰۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

 در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۸ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha