۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۸:۲۳
کد خبرنگار: 912
کد خبر: 84754518
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۵ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در کرمانشاه واجد شرایط اولیه هستند

کرمانشاه - ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: از ۱۹۴ هزار متقاضی که در طرح نهضت ملی مسکن در استان ثبت نام کرده‌اند، ۸۵ هزار نفر واجد شرایط اولیه تشخیص داده شده‌اند.

«مهرداد آهکی» روز دوشنبه به ایرنا افزود: بر اساس سهمیه‌ای که وزارت راه و شهرسازی در طرح نهضت ملی مسکن برای استان کرمانشاه در نظر گرفته، قرار است طی چهار سال ۱۱۶ هزار واحد مسکونی در استان ساخته شود.

وی تصریح کرد: از این تعداد واحد مسکونی عملیات اجرایی ۱۸ هزار و ۴۷۷ واحد آن  بهمن ماه سال گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی در استان کلید خورد و قرار است عملیات اجرایی ۲۳ هزار واحد مسکونی دیگر نیز بزودی در استان آغاز شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه  در ادامه گفت: این در حالی است که واحد های شروع بکار در پروژه های مختلف، مراحل آماده سازی، تهیه پروانه و نقشه و بعضا مرحله اجرای فونداسیون را پشت سر میگذارند.

آهکی افزود: برای احداث واحدهای مسکونی این طرح در شهر کرمانشاه ۴۰۰ میلیون تومان و در سایر شهرستان‌های استان ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی در ادامه از پیگیری مستمر برای  تأمین زمین مسکن جهت طرح نهضت ملی مسکن و تحویل به صورت رایگان در محدوده و حریم شهرها خبر داد و گفت: استان کرمانشاه برای ساخت ۱۲۰ هزار واحد مسکونی نیازمند سه هزار و ۲۰۰ هکتار زمین است که تاکنون ۵۰ درصد زمین و بیش از نیاز ۲ سال تأمین شده است.

آهکی اضافه کرد: در اجرای این طرح حمایتی با رویکرد خانه دار شدن متقاضیان واجد شرایط  باید حتماً از پیمانکاران، نیروی کار بومی و مصالح تولید استان استفاده شود تا این پویایی و رونق در بازار سبب اشتغالزایی و منافع برای استان نیز شود.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۰ روستا دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha