از اقدامات اقتصادی اصلاحی دولت تا ضربه به قاچاقچیان روغن ، آرد و دیگر کالاها

استان ها - ایرنا - خبرنگاران ایرنا در سراسر کشور ۲۶ اردیبهشت ماه نسبت به پوشش رویدادها و تولید محتوا اخبار در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اقدام کردند .

خبرنگاران ایرنا در استان های مختلف امروز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه سوژه های مهمی را با عناوین بازدید معاون اجرایی رئیس جمهور از واحدهای تولیدی احیا شده استان سمنان ، کشف کالاهای احتکار شده ، تامین و توزیع اقلام و کالاهای مورد نیاز مردم در استان های مختلف، تشدید نظارت بر بازار و برخورد با متخلفان، برقراری پرواز فوق العاده به دمشق از فرودگاه تبریز و مشکلات ایجاد شده از گرد و غبار در غرب و جنوب غرب کشور پیگیری کردند .  

معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری  در قالب سفر یکروزه به استان سمنان، از ۲ واحد تولیدی در حوزه روغن‌های خوراکی و تولید انواع لوله و اتصالات پلی اتیلن، که در دولت سیزدهم بازفعال شد، در بخش ایوانکی شهرستان گرمسار بازدید کرد.

صولت مرتضوی در ادامه برنامه های سفر یکروزه به استان سمنان، از شرکت گلبهار جاده ابریشم، فرآوری‌کننده روغن های نباتی در شهرک صنعتی ایوانکی ،سیلوی یکهزارتنی گندم و بزرگراه حرم تا حرم در منطه ده‌نمک شهرستان گرمسار، از جاده سرخه- سمنان ،بیمارستان کوثر سمنان  بازدید کرد.

بازدید از کارخانه هفت آسمان، صنایع پاکران و مجموعه تولیدی عقاب افشان در شهرک صنعتی بزرگ سمنان، و حضور در نشست شورای اداری و پیگیری مصوبات سفر آیت الله رئیسی در سالن یادگار امام(ره) استانداری، دیگر برنامه های مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور در سمنان بود.

معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در حاشیه بازدید از طرحهای صنعتی غرب استان سمنان در گرمسار گفت: کارفرمایان اکنون عزم جزم برای رونق تولید دارند و دولت سیزدهم نیز برای رفع مشکل اشتغال کشور توان خود را مضاعف کرده است زیرا حل مشکل اشتغال با تولید و از راه فعال کردن چرخ اقتصاد حل می شود.   

از اقدامات اقتصادی اصلاحی دولت تا ضربه به قاچاقچیان روغن ، آرد و دیگر کالاها

امروز همچنین زمین چمن مصنوعی شهید سلیمانی مجموعه ورزشی امام خمینی (ره) شاتره از توابع شهرستان اسلامشهر که با اعتبار ۹ میلیارد ریال احداث شده است با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد.

گروه اخبار استان ها همچنین امروز در گزارشی به بیان آخرین اخبار از وضعیت کرونایی کشور پرداخت که آخرین خبرها از استان ها حکایت از آن دارد که شمار مبتلایان ، جانباختگان کرونا در شهرهای مختلف کاهشی شده که از مهمترین دلایل آن می توان به واکسیناسیون گسترده عمومی ، تلاش کادر درمان در مراقبت از بیماران و رعایت شیوه نامه های بهداشتی اشاره کرد.

از دیگر عناوین گزارش های این گروه می توان به توقف خط ریلی مشهد - چابهار در ایستگاه گناباد از خراسان رضوی اشاره کرد. در این گزارش آمده است که ساخت خط آهن چابهار - مشهد به عنوان طولانی ترین خط آهن ایران، جزو مصوبات سفر اعضای هیات دولت های نهم و دهم بود که در ۱۵ آذرماه سال ۱۳۸۹ در جریان سفر رییس جمهور وقت به چابهار، در آیینی عملیات ساخت قطعه چابهار به زاهدان آغاز شد و بعد از آن اتصال آن تا مشهد در دستور کار قرار گرفت.

خبرنگاران مراکز استانی همچنین در گزارشی دیگر با عنوان میراث فروشی به قیمت چهار چرخ از مازندران به چوب حراج به هویت جغرافیایی از طریق معاوضه اراضی بکر مازندران با خودرو پرداخته و در این گزارش بیان شده اگر چه این موضوع پدیده جدیدی نیست اما این روزها با کنار رفتن کرونا و رونق دوباره گردشگری بار دیگر به کسب و کاری داغ برای دلالان تبدیل شده است تا بیش از پیش این استان از گردشگری سالم فاصله گیرد.

بلاتکلیفی جایگاه دفن زباله های شهر قروه عنوان گزارشی دیگر از مرکز کردستان است که در این گزارش آمده است : زباله ها، مواد ارزشمندی هستند که می‌توان از آنها استفاده‌ بهینه کرد، اما در شهرستان قروه رها شدن زباله‌ها در محیط، اثرات مخربی به جا گذاشته است و ساماندهی این وضعیت نیز همچنان در بلاتکلیفی به سر می برد.

مراکر استانی ایرنا همچنین در گزارشی با عنوان توسعه کشت محصولات ارگانیک در گلستان نیازمند حمایت و سرمایه‌گذاری  به بحث و گفت و گو با کارشناسان پرداختند.

در بخشی از گزارش مرکز گلستان می خوانیم : گلستان با برخورداری از اقلیم متفاوت و نقش آفرینی در تولید انواع محصولات کشاورزی ظرفیت سرمایه گذاری برای تولید محصولات ارگانیک را دارد که تحقق این مهم به تاکید کارشناسان نیازمند نقشه راه علمی ، حمایت و برنامه ریزی است.

شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در اصفهان برای بیش از هشت هزار تن شغل ایجاد کرده اند ، عنوان خبری است که رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به آن اشاره کرده و معتقد است که  از مجموع ۶۵ هزار اشتغال که در ۴۹ پارک علم و فناوری کشور برای نیروهای متخصص ایجاد شده است، ۱۲.۷ درصد به اصفهان اختصاص دارد و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان فعال این منطقه برای هشت هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال‌زایی کرده اند.

معاون قضایی دادستان کل کشور نیز در سفر به خراسان رضوی با بیان اینکه اقدامات اقتصادی اصلاحی که دولت سیزدهم آغاز کرده، ضربه‌ای بزرگ به قاچاقچیان روغن و آرد و دیگر کالاها وارد می‌آورد گفت که پیش از این کالاهایی که با ارز ترجیحی وارد می‌شد، توسط قاچاقچیان سر از بازار کشورهای همسایه در می‌آورد و به عبارتی از دسترس مردم خارج می‌شد.

سعید عمرانی در جمع دست اندرکاران حوزه شناسایی اموال، مبارزه با بنیان‌های مالی قاچاقچیان مواد مخدر و پولشویی ،افزود: اکنون که دولت طرح اصلاح اقتصادی را شروع کرده است و برنامه دارد که با دادن کالابرگ و یا دیگر روشها، جلو قاچاق کالاها گرفته خواهد شد، یقینا نفع این امر به مردم خواهد رسید.

از اقدامات اقتصادی اصلاحی دولت تا ضربه به قاچاقچیان روغن ، آرد و دیگر کالاها

اخبار استانها 

ستوان سوم "رضا احترامی" جمعی یگان امداد شهرستان بندرعباس در درگیری با قاچاقچیان سوخت به شهادت رسید.

سردار "غلامرضا جعفری" فرمانده انتظامی هرمزگان در باره چگونگی و ماموریت این شهید گفت: مأموران انتظامی یگان امداد شهرستان بندرعباس شب گذشته از انتقال سوخت قاچاق با یک دستگاه کامیون تانکر مطلع شدند و ضمن هماهنگی و گرفتن حکم مأموریت به جاده ایسین از توابع شهرستان بندرعباس اعزام شدند.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان از ثبت نخستین تولد دوقلوهای پارک ملی کلاه قاضی در سال جاری خبر داد و گفت: این دوقلوها از گونه آهو هستند که تولد آنها توسط محیط‌بانان منطقه ثبت شد.

حسین اکبری افزود: حدود ۲ هزار راس آهو در پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی اصفهان زیست دارند که زادآوری آنها بطور معمول در فصل بهار و بویژه نیمه دوم اردیبهشت اتفاق می افتد و شاهد نخستین زایمان دوقلو در سال جاری در این منطقه بودیم.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری ایلام با بیان اینکه میزان غلظت گرد و غبار در شهرستان مهران ۶۷ برابر حد مجاز ثبت شده است اظهار داشت : میزان ذرات معلق هوا در شهرستان مهران ۱۰ هزار میکروگرم بر متر مکعب با روند افزایشی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز اعلام کرد: هوای شهرستان‌های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب به علت ورود یک توده گرد و غبار غلیظ از مرز عراق در وضعیت بحرانی قرار گرفت.

دکتر «ابراهیم شکیبا» افزود: شاخص ساعتی کیفیت هوا AQI تا ساعت ۱۱ صبح دوشنبه (۲۶ اردیبهشت ماه) برای ایستگاه های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب عدد شاخص ۵۰۰ وضعیت قهوه ای (خطرناک بحران) را نشان داد.

از اقدامات اقتصادی اصلاحی دولت تا ضربه به قاچاقچیان روغن ، آرد و دیگر کالاها

 رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه روزانه به طور میانگین ۱۲۰ تن گوشت مرغ در استان مصرف می‌شود، گفت: هم اکنون روزانه ۱۲۰ تن مرغ در کرمانشاه توزیع می‌شود و برای تامین این کالای اساسی با هیچ مشکلی مواجه نیستیم.

شهریار قاسمی افزود: در استان کرمانشاه از ذخیره خوبی برای عرضه گوشت مرغ در بازار برخوردار هستیم.

وعده مسوولان مازندران نیز برای تشدید نظارت بر بازار و برخورد با متخلفان پس از اصلاح ارز ترجیحی و مردمی سازی یارانه‌ها در مسیر اجرایی قرار گرفت و گزارش‌های رسمی حاکی از شناسایی بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ متخلف و پلمب دستکم ۱۴۰ واحد صنفی طی ۴۸ ساعت گذشته است.

اکنون بازار مازندران برای جلوگیری از تخلف سودجویان بشدت تحت کنترل بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار دارد و سرکشی این بازرسان به صورت محسوس و نامحسوس از فروشگاه ها افزایش یافته است.

پلیس کرمان ۴۲ تن روغن را در محور بم به کرمان کشف و سه متهم را در رابطه با این پرونده دستگیر کرد.

رییس پلیس امنیت اقتصادی این استان از توقیف ۲ دستگاه تریلر و کشف ۲۲ تن روغن خوراکی در ایست و بازرسی مرصاد خبر داد.

از اقدامات اقتصادی اصلاحی دولت تا ضربه به قاچاقچیان روغن ، آرد و دیگر کالاها

رییس اداره ترانزیت و حمل و نقل گذرگاه مرزی شلمچه منطقه آزاد اروند گفت: خروج هر گونه کالای اساسی همراه مسافران خارجی و داخلی از مرز شلمچه ممنوع است.

سیدهادی ادریس‌پور افزود: مسافران هنگام ورود به پایانه شلمچه ، عبور از گیت گذرنامه، گمرک و در نقطه صفر مرزی توسط مرزبانان کنترل می‌شوند.

ادریس‌پور با تاکید بر اینکه در حال حاضر تنها گروه‌های هفتگانه حق تردد از مرز شلمچه را دارند گفت: با توجه به ممنوعیت تردد مسافر از مرز شلمچه تنها گروه‌های هفتگانه از جمله بیماران اتباع خارجی، گروه دانشجویی، گروه خدمات فنی و مهندسی کشور عراق، تجار ، بازرگانان و مقام‌های سیاسی مجاز به تردد از مرز شلمچه هستند.

وی افزود: مرز تجاری شلمچه برای صادرات کالا به کشور عراق باز است و مشکلی در ترانزیت و صادرات کالا به کشور عراق نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha