۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۳۷
کد خبرنگار: 1172
کد خبر: 84754976
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیمه سلامت ۸۳۶ میلیارد تومان به بخش دولتی و خصوصی سیستان و بلوچستان پرداخت کرده است

زاهدان- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت: بیمه سلامت پارسال ۵۵۴ میلیارد تومان به دانشگاه های علوم پزشکی استان و ۲۸۲ میلیارد تومان به بخش خصوصی پرداخت کرده که این امر در ۲۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا شهریار شهرکی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: بیمه سلامت برای اولین بار تمامی بدهی ها از سال ۹۶ تاکنون را پرداخت کرده و هیچ‌گونه بدهی بابت سال گذشته به بخش خصوصی و دولتی ندارد.

وی بیان کرد: ۴۵۸ هزار نفر در سیستان و بلوچستان تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار دارند که از این تعداد ۱۰۶ هزار نفر در دهک های یک تا سه هستند که به صورت خودکار و سیستمی بیمه شده‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان افزود: سایر دهک ها نیز تمدید سیستمی شدند اما براساس آخرین بخشنامه به این افراد نیز پیامکی ارسال می شود تا به دفاتر پیشخوان مراجعه و در مورد تمدید بیمه اطمینان حاصل کنند.

وی بیان کرد: دهک های یک تا سه که جزو افراد نیازمند و آسیب پذیر جامعه هستند به صورت رایگان، دهک چهار ۱۰ درصد، دهک پنج و ۶ با ۲۵ درصد، دهک هفت و هشت با ۵۰ درصد و دهک ۹ و ۱۰ با صد درصد باید هزینه پرداخت کنند.

شهرکی ادامه داد: در تلاشیم حداقل پرداخت از جیب بیمه شدگان صورت گیرد.

وی گفت: در سنوات گذشته براساس توافق صورت گرفته بیمه شدگان سلامت همگانی باید صرفا به مراکز دولتی مراجعه می کردند اما در سیستان و بلوچستان براساس همان توافق بیمه شدگان می توانند به بخش خصوصی نیز مراجعه و از خدمات بهره مند شوند.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان افزود: همچنین تاکنون ۳۶ پزشک خانواده عمومی و متخصص جمعیتی بیش‌از ۳۴ هزار نفر در استان را تحت پوشش قرار داده اند.

وی اظهارداشت: نسخه الکترونیک که از اواخر سال ۹۸ در سراوان و اوایل سال ۹۹ در کل استان اجرایی شد، در واقع یک مگاپروژه کشوری است که با همکاری علوم پزشکی و وزارت ارتباطات به صورت کامل اجرایی شد.

شهرکی خاطرنشان کرد: سال گذشته با وجود ویروس کرونا تیم های عملیاتی در سطح استان تشکیل و هماهنگی های لازم صورت گرفت تا برنامه نسخه نویسی الکترونیک اجرایی شود و این مهم تا اواخر شهریور به اتمام رسید و با وجود پراکندگی زیاد جمعیت در استان پزشکان بخش خصوصی و دولتی به صورت کامل نسخه الکترونیکی صادر کردند.

وی گفت: ۲ میز خدمت جهادی نیز تاکنون توسط بیمه سلامت در سیستان و بلوچستان راه اندازی شده که با استقبال خوبی مواجه شد.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان افزود: همچنین تاکنون ۳۰۵ بیمار در استان با هزینه ۵۳۰ میلیون تومان خدمات نازایی دریافت کردند.

وی بیان کرد: خدمات نازایی تا سقف ۵۰ میلیون تومان و تا سه نوبت بابت زوج های نازا پرداخت می شود که سقف سنی خانم ها در این زمینه ۴۹ سال است.

شهرکی گفت: بیمه سلامت همچنین زندانیان، افراد مجهول الهویه، افراد مبتلا به مواد مخدر و اتباع بیگانه را تحت پوشش قرار داده است.

وی افزود: ۷۰۰ نفر بیمار خاص نیز از خدمات بیمه سلامت در سیستان و بلوچستان بهره مند هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha