۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۴۲
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84754984
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۰ درصد دانش‌آموزان کردستانی زیر پوشش طرح تغذیه رایگان قرار می گیرند

سنندج- ایرنا- معاون حمایت و سلامت آموزش و پرورش کردستان گفت: از اول مهر سال جاری و همزمان با سراسر کشور ۶۰ درصد دانش‌آموزان استان زیرپوشش طرح تغذیه رایگان قرار می گیرند.

افشین خوشگوار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح کشوری تغذیه رایگان دانش‌آموزی با عنوان بسته امنیت غذایی (باغ) به صورت آزمایشی در ۲ استان البرز و سیستان و بلوچستان در حال اجرا است و از سال تحصیلی آینده در سایر استان‌های کشور از جمله کردستان اجرا می شود.

وی با بیان اینکه اولویت اجرای این طرح، دانش آموزان مناطق روستایی، مناطق مرزی و مناطق محروم و حاشیه شهرها است، گفت: در کل کشور ۶۰ درصد دانش‌آموزان زیرپوشش این طرح قرار می گیرند و این میزان به استان ها نیز تعمیم داده می شود.

معاون حمایت و سلامت آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: در قالب این طرح لقمه های سالم حاوی مواد غذایی مورد نیاز بدن، مغذی و کاملا استاندارد از نظر بهداشتی در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: برای اجرای طرح  تغذیه رایگان دانش آموزان در  سال تحصیلی آینده در کشور بیش از یک هزار میلیارد ریال بودجه اختصاص یافته است و سهمیه استان برای اجرای این طرح هنوز مشخص و اعلام نشده است.

استان کردستان ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که در سه هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی تحصیل می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha