۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۸:۴۶
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 84755534
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

غلظت گرد و غبار در مهران کاهش یافت

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۸:۴۶
کد خبر: 84755534
 غلظت گرد و غبار در مهران کاهش یافت

ایلام - ایرنا - مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان ایلام گفت: غلظت آلودگی هوای شهرستان مهران کاهش و دهلران افزایش یافته است.

مجید بیگلریان روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون غلظت گرد و غبار در شهرستان مهران با چهار هزار و ۹۸۷ میکرو گرم بر متر مکعب ۳۳ برابر حد مجاز و با روند کاهشی است.

وی افزود: در صورتی که ساعاتی از امروز میزان غلظت گرد و غبار در شهرستان مهران از ۶۷ برابر حد مجاز نیز فراتر رفت و دید افقی از پنج متر نیز کمتر شد.

بیگلریان یادآور شد: اکنون غلظت گرد و غبار در شهرستان دهلران با ۲۸ برابر حد مجاز و چهار هزار و ۲۸۶ میکروگرم بر متر مکعب روندی افزایشی در پیش دارد.

وی ادامه داد: وضعیت آلودگی هوا در شهرستان ایوان با پنج هزار و ۹۲۵ میکروگرم بر متر مکعب ۳۹ برابر حد مجاز با روند افزایشی رسیده است.

بیگلریان اضافه کرد: میزان غلظت گرد و غبار در شهرستان ایلام با ۲ هزار و ۵۰۷ میکروگرم بر متر مکعب ۱۶ برابر حد مجاز و با روند پایدار است.

وی مقدار غلظت گرد و غبار در هوای شهرستان چرداول را ۱۴ برابر حد مجاز و با ۲ هزار و ۲۱۶ میکروگرم بر متر مکعب با روند کاهشی و در شهرستان دره شهر با یک هزار و ۷۲۸ میکروگرم بر متر مکعب و ۱۱ برابر حد مجاز و روند افزایشی اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، توده گرد و غبار باعث تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی استان و پایان فعالیت ادارات شهرستان مهران در ساعت ۱۲ شد.

به علت کاهش دید افقی پرواز ظهر امروز شرکت هواپیمایی آسمان قادر به فرود در ایلام نبود و در کرمانشاه به زمین نشست و پرواز شرکت هواپیمایی ماهان نیز لغو شد.

از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸ روز توام با گرد و غبار در استان ایلام ثبت شده است.

میزان استاندارد غلظت الودگی در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر متر مکعب و استاندارد دید افقی نیز ۱۰ کیلومتر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha