امام جمعه تربت حیدریه: وظیفه جوانان به فعلیت رساندن ظرفیتهای بالقوه نظام است

تربت‌حیدریه- ایرنا- امام جمعه تربت‌حیدریه گفت: در نظام جمهوری اسلامی، ظرفیت‌های بالقوه‌ای وجود دارد که می‌بایست جوانان نخبه و خوشفکر این ظرفیت‌ها را به فعلیت برسانند.

حجت‌الاسلام محمدرضا عصمتی روز سه‌شنبه در آیین بزرگداشت چهلمین روز شهادت شهدای حمله تکفیری ماه رمضان حرم مطهر امام رضا (ع) در جمع دانشجو - معلمان دانشگاه فرهنگیان و طلاب حوزه‌های علمیه شهرستان تربت حیدریه افزود: در این بین نقش معلمان در پرورش جوانان بسیار مهم است.

وی قدر و منزلت معلم را فراوان دانست و ادامه داد: این منزلت را ابتدا باید خود معلمان و استادان رعایت کنند زیرا اگر ارزش خود را بشناسیم در برابر هر چیزی سر تعظیم فرود نمی‌آوریم و با هر چیزی معامله نخواهیم کرد.

رییس حوزه علمیه مرحوم هراتی گفت: تعلیم و تربیت ۲ بالی است که انسان را به سعادت می‌رساند و از این رو تعلیم و تربیت یا تزکیه نباید از هم جدا شوند و هیچ کدام نیز بر دیگری تقدم ندارند.

عصمتی افزود: معلم باید خود را تکریم کند به این گونه ای که لحظه به لحظه رشد علمی داشته باشد و هیچ گاه در حرکت خود موتوقف نشود و هر روز نیز نوآوری داشته‌باشد.

به گزارش ایرنا، یک تروریست تکفیری روز سه‌شنبه ۱۶ فروردین ماه در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم منور امام رضا(ع) با چاقو به سه روحانی حمله و ۲ تن از آنان را شهید کرد.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha