۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۰۶
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84756074
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گیلان در آرامش کرونایی

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۰۶
کد خبر: 84756074
گیلان در آرامش کرونایی

رشت _ ایرنا_ آمار مجموع بستری های مبتلا به کرونا در بیمارستان های گیلان نشان از تداوم عقب نشینی بیماری کووید ١٩ در این استان می دهد و تقریباً از ۳۵ روز اخیر شاهد ثبات شمار مبتلایان هستیم و آمار روزانه مرگ و میر ناشی از این ویروس نیز تقریباً به صفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کرونا از ۳۵ روز گذشته تاکنون جز در تعداد کمی از روزها که آمارها با افت و خیزهایی همراه بود، در مجموع روند کاهشی را طی می کند و تعداد بستری های روزانه و جمع بستری های کرونا در مراکز درمانی کاهش چشمگیری داشته است.

مجموع بستری های مبتلا به کرونا از شانزدهم ماه جاری ٢ رقمی شده و جز در ٢ روز که به ١٠٢ نفر رسیده بود بقیه روزها زیر ١٠٠ تا ٧٣ نفر رسیده و این روند ادامه دارد، ضمن اینکه بستری های روزانه نیز در این مدت زیر ۴۲ نفر در کمترین میزان ١٢ نفر گزارش شده است..

براساس آمار امروز " سه شنبه "دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان ٧٣ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند، ۲۴ بیمار طی شبانه روز گذشته بستری شدند و تعداد بیماران بدحال نیز ١٢ نفر است.

تقشه کرونایی گیلان نیز نشان از آرامش بیماری کووید ١٩ و روزهای بی سر و صدای کرونا در این استان است، رنگ آبی از شانزدهم ماه جاری ابتدا شهرستان های آستارا، تالش، رودسر، فومن و لنگرود را فرا گرقت و سپس از جمعه گذشته به آستانه اشرفیه، رشت، خمام، رضوانشهر و لاهیجان رسید.

اکنون تنها هفت شهرستان گیلان شامل بندرانزلی، رودبار، سیاهکل، شفت، صومعه سرا، ماسال و املش زرد هستند و رنگ های قرمز و نارنجی هم در نقشه کرونایی استان گیلان مشاهده نمی شود.

اگر چه روزهای بی دردسر کرونا در استان گیلان سپری می شود اما کارشناسان و مسئولان بهداشتی از مردم می خواهند که پروتکل های بهداشتی پیشگیری از ابتلا و انتشار ویروس کرونا از جمله استفاده از ماسک، دوری از تجمعات و شست و شوی دست ها را همچنان جدی بگیرند، تکمیل واکسیناسیون از دیگر تاکیدات مسئولان بهداشتی در این باره است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی گیلان در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: رعایت جدی توصیه های بهداشتی در کنار تکمیل واکسیناسیون در تداوم روند نزولی آمار مینلایان به کرونا نقش مهمی دارد.

دکتر فردین مهرابیان با اشاره به اهمیت تزریق واکسن و اثبات و مشاهده این مهم در موج ششم اظهار داشت: واکسن و تکمیل واکسیناسیون کرونا در پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید ١٩  و کاهش شدت بیماری و مرگ اهمیت بسزایی دارد.

وی بیان داشت: مراکز واکسبناسیون در استان گیلان برای تزریق واکسن به گروه های هدف قعال است و واکسن نزده ها یا افرادی که تزریق واکسن آنها کامل نشده می توانند به مراکز مراجعه کنند.

پیشرفت یک درصدی تزریق واکسن

بر اساس آمار دریافتی از دکتر حسن رخ شاد مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان؛ تاکنون ۴۸ درصد از جامعه هدف در این استان شامل یک میلیون و ۷۹ هزار و ۹۴۸ نفر دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

مقایسه آمار یاد شده از تزریق دز سوم واکسن کرونا در استان گیلان نسبت به یک ماه گذشته، پیشرفت یک درصدی دریافت کنندگان نوبت سوم واکسن کرونا را نشان می دهد.

٢ میلیون و ۱۵۰ هزار و ۸۴۴ نفر معادل ۹۶ درصد مرحله اول و ٢ میلیون و ۴۷ هزار و ۹۱۱ نفر معادل ۹۲ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را در استان گیلان دریافت کرده اند. 

گیلان دومین استان درگیر بیماری کووید ١٩ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha