«آموزگار اخلاق» نکوداشت آیت‌الله شاهچراغی به عنوان الگو برای جامعه است

سمنان-ایرنا- دبیر همایش نکوداشت "آموزگار اخلاق" گفت: همایش نکوداشت آیت الله سیدمحمد شاهچراغی با عنوان (آموزگار اخلاق) به عنوان الگوی این ویژگی انسانی و یک شخصیت کم نظیر در حوزه‌های علمیه شیعه در دامغان و سمنان برگزار می‌شود.

به‌ گزارش ایرنا، حجت الاسلام عباس نصیری فرد روز سه‌شنبه در نشست خبری و رسانه‌ای همایش ملی نکوداشت آیت الله شاهچراغی که در محل فرمانداری دامغان برگزار شد، به ابعاد شخصیتی آیت الله اشاره کرد و گفت: اخلاق مداری، ایجاد وحدت در استان سمنان، ساده زیستی و سلامت مالی و اقتصادی در طول زندگی و تربیت فرزندان صالح، از ویژگی‌های خاص این عالم فرزانه است. 

وی ادامه داد: آیت الله شاهچراغی عامل وحدت در استان است  و همواره با توجه به فراز و نشیب های سیاسی و فعالیت‌های مختلف گروه‌های سیاسی، با ارتباط خوب خود وحدت را همواره در استان حفظ کرد. 

«آموزگار اخلاق» نکوداشت آیت‌الله شاهچراغی به عنوان الگو برای جامعه است

نصیری فرد اضافه کرد: پس از ۴۲ سال خدمت آیت الله شاهچراغی شاهد بودیم که مقام معظم رهبری از فعالیت‌های این عالم برجسته اظهار رضایت کردند و این تایید آیت الله خامنه‌ای نشان از شخصیت والای این عالم برجسته است. 

وی به اهداف این همایش اشاره کرد و افزود: قدرشناسی از پنج دهه زحمات و خدمات شایسته آیت الله شاهچراغی و معرفی ابعاد شخصیتی این الگوی اخلاق مدار به مردم که مبتنی بر آموزه‌های دینی است.

دبیر همایش نکوداشت "آموزگار اخلاق" خاطرنشان کرد: از افتتاحیه تا اختتامیه این همایش، تولیدات رسانه‌ای دبیرخانه همایش شامل اینفوگرافی، عکس نوشته و خلاصه مقاله‌ها در سطح فضای مجازی منتشر می‌شود. 

۹ کمیته اجرایی در این همایش ایفای نقش می‌کنند 

فرماندار دامغان نیز در این نشست بیان کرد: ۹ کمیته به منظور اجرای هر چه بهتر همایش نکوداشت آیت الله شاهچراغی در دامغان تشکیل شده است و تلاش می‌کنیم تا نکوداشت را به بهترین شکل برگزار کنیم. 

مهدی بندرآبادی ادامه داد: کمیته تشریفات، پشتیبانی و تدارکات، علما و روحانیون، رسانه و ارتباطات، تبلیغات فضای مجازی، نیروی انسانی، خواهران، امنیت و دانشگاهیان، در این همایش وظایف خود را انجام می‌دهند. 

فرماندار دامغان تصریح کرد: این نکوداشت با حضور مقامات لشگری، کشوری، علمای استان سمنان حاضر در شهرهای تهران، قم، مشهد و سمنان، ائمه جمعه سراسر استان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود. 

به گزارش ایرنا، طبق تصمیم کارگروه علمی پژوهشی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان سمنان، نکوداشت آیت الله شاهچراغی در روز پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت از ساعت ۹ صبح در حسینیه باب‌الحوائج (محله خوریا) دامغان و ۱۹ خرداد در سمنان برگزار می‌شود.

این همایش با سخنرانی آیت‌الله سیداحمد خاتمی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان، آیت‌الله شیخ غلامعلی نعیم‌آبادی دامغانی و حجت‌الاسلام سیدعلی شاهچراغی امام جمعه شهر ری، برگزار می‌شود.  

آیت الله شاهچراغی سال ۱۳۱۳ در روستای حسن آباد دامغان متولد شد. وی از دی ماه سال ۱۳۸۰ تا ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ نماینده ولی فقیه در استان سمنان و امام جمعه شهر سمنان بود و نماینده دوره چهارم و پنجم مجلس خبرگان رهبری از استان سمنان است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha