۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۴۳
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 84756278
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار کیلو داروی دامی تاریخ گذشته در گلستان معدوم شد

گرگان - ایرنا - رییس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی گلستان گفت: بیش از ۲ هزار کیلو داروی تاریخ مصرف گذشته و غیرمجاز که سال گذشته از داروخانه های دامپزشکی و شرکت پخش استان جمع‌آوری شده بود معدوم گردید.

شهریار کتوک روز سه شنبه در گزارشی به خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: معدوم سازی این میزان داوری دام کشف شده در استان شامل انواع داروها از جمله تزریقی و مکمل با هماهنگی مدیریت پسماند و مساعدت دستگاه قضایی به صورت بهداشتی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه داروهای تاریخ مصرف گذشته و  تقلبی می تواند صدمه جبران ناپذیری بر سلامت دام و طیور داشته باشد، از دامداران و مرغداران خواست در خرید این اقلام به مجوزهای تولید و تاریخ مصرف توجه و دقت کافی داشته و از داروخانه های دامپزشکی نسبت به تهیه آن اقدام کنند.

به گفته وی در گلستان ۱۰۵ داروخانه دامپزشکی و ۱۶ شرکت پخش اقلام دارو و واکسن های حوزه دام فعالیت دارد و بیش از ۵۰ هزار بهره برداری در حوزه دامپروری مشغول به کار هستند.

دامداران گلستان در پرورش چهار میلیون و ۲۰۰ واحد دامی، طیور بومی و هزار  و ۹ واحد پرورش مرغ گوشتی، ۲۵ واحد تخمگذار و هفت واحد تولید جوجه یک فعالیت می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha