حجت‌الاسلام‌والمسلمین فاطمی نیا سعی وافر در جذب جوانان به اسلام داشت

قم- ایرنا- آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در پیامی ضمن تسلیت درگذشت حجت‌الاسلام‌والمسلمین فاطمی نیا، گفت: این عالم فرزانه در طول عمر خویش سعی وافر در جذب جوانان به اسلام و اهل‌بیت(ع) داشت.

به گزارش روز سه‌شنبه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله مکارم شیرازی، در این پیام آمده است: خبر رحلت عالم وارسته و واعظ شهیر، جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقای حاج سید عبدالله فاطمی نیا (رحمة الله علیه) موجب تاسف گردید.

در این پیام اضافه شده است: این عالم فرزانه در طول عمر خویش سعی وافر در جذب جوانان به اسلام و اهل‌بیت(ع) داشت و جمع کثیری از آنان در جلسات او شرکت می‌کردند.

در این پیام آمده است: خداوند او را غریق رحمت واسعه خود گرداند و به بازماندگان صبر و اجر فراوان عنایت فرماید.

آیت‌الله فاطمی‌نیا از اساتید صاحب‌نام اخلاق در سال ۱۳۲۵ در تبریز چشم به جهان گشود و از کودکی تحت تربیت دینی و علمی پدر خود (میر اسماعیل) که از جمله علمای اهل عرفان بود، قرار گرفت. وی سپس قریب ۳۰ سال نزد میرزا حسن مصطفوی (از شاگردان سید علی قاضی) تحصیل کرد و در کنار تحصیلات حوزوی از محضر علمایی چون علامه طباطبایی، سید محمدحسن الهی طباطبایی (برادر کوچک‌تر علامه طباطبایی)، محمدتقی آملی، سید رضا بهاءالدینی، محمدتقی بهجت، علامه جعفری در علوم اسلامی و عرفان بهره برد.

این خطیب برجسته، بامداد روز دوشنبه این هفته دار فانی را وداع گفت.

پیکر استاد سید عبدالله فاطمی‌نیا امروز ساعت ۱۷ بعدازظهر از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) تشییع خواهد شد و سپس در حرم مطهر به خاک سپرده می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha