۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۱۵
کد خبر: 84756322
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش قیمت مواد غذایی در انگلیس؛ ۲۵ درصد مردم ناگزیر به کاستن وعده‌های غذایی

تهران- ایرنا- نتایج یک نظرسنجی در انگلیس نشان می دهد در پی افزایش بی سابقه بهای مواد غذایی، یک چهارم مردم انگلیس با هدف تامین مخارج زندگی، به حذف وعده های غذایی روی آورده اند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از تارنمای شبکه خبری "اسکای نیوز"، نتایج یک نظرسنجی در انگلیس نشان می دهد در پی افزایش نرخ تورم و بالارفتن قیمت مواد غذایی، از هر چهار نفر انگلیسی، یک نفر وعده های غذایی خود را حذف می کند تا مخارج زندگی را تامین کند. تعداد زیادی هم به دلیل افزایش بهای انرژی ، استفاده از سیستم های گرمایشی کاهش داده یا قطع کرده اند.

بر اساس نظرسنجی شرکت ایپسوس که برای اسکای نیوز انجام گرفته، از هر چهار نفر یک نفر به حذف وعده های غذایی متوسل شده و از هر پنج نفر، چهار نفر نگران افزایش هزینه های زندگی در ماه های آینده هستند.

این نظرسنجی نشان می دهد بیش از نیمی از افرادی که کمتر از ۲۰ هزار پوند در سال درآمد دارند،  در مورد هزینه زندگی در ۶ ماه آینده بسیار نگران بودند و در میان افرادی که سالانه بیش از ۵۵ هزار درآمد دارند، این شاخص به دو نفر از هر پنج نفر رسیده است.

نتایج همچنین حاکی از آن است که به دلیل افزایش فزاینده بهای انرژی، از هر پنج انگلیسی، سه نفر به منظور کاهش صورت حساب های انرژی، سیستم گرمایشی را خاموش کرده اند.

این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که از هر پنج نفر تقریبا یک نفر برای گذران زندگی خود پول قرض کرده است.

این رسانه انگلیسی در ادامه نوشت: راه دیگری که مردم سعی در کاهش آن دارند، رانندگی کمتر و کاهش مصرف بنزین است. به گونه ای که بیش از نیمی از شرکت کنندگان در این نظرسنجی استفاده از خودروی شخصی را کنار گذاشته و یا کاهش داده اند.

میانگین قیمت بنزین و گازوئیل در انگلیس در سالجاری میلادی و پس از آغاز حمله روسیه به اوکراین به بالاترین حد خود رسیده است. بنابراین با توجه به پیش بینی تورم ۱۰ درصدی از سوی بانک مرکزی انگلیس، بسیاری از مردم سبک زندگی خود را با هدف کاهش صورت حساب ها تغییر داده اند.

در نظرسنجی ایپسوس که در تاریخ ۱۱ و ۱۲ مه (۲۱ تا ۲۲ اردیبهشت) انجام گرفته، دو هزار و ۶۱ انگلیسی از رده سنی ۱۶ تا ۷۵ ساله شرکت کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha