استاندار همدان: حماسه‌های دفاع مقدس در قالب هنر متبلور شود

همدان - ایرنا - استاندار همدان گفت: رشادت ها و حماسه های هشت سال دفاع مقدس باید با استفاده از ظرفیت صدا و سیما، تئاتر، سینما و سایر بخش های هنری متبلور شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا قاسمی فرزاد روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان اظهار داشت: حوزه هنری و ادبیات، سینما و تئاتر در به تصویر کشیدن ایثار و رشادت های رزمندگان در دوران دفاع مقدس کوتاهی و غفلت کرده است و باید بیشتر به این موضوع پرداخته شود.

وی دوران دفاع مقدس را یکی از پُرافتخارترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: چرا که این دوران تداعی کننده غرور، صلابت، ایستادگی، مقاومت و مقابله با همه دسیسه ها است و همه باید در راستای توجه به فرهنگ و ایثار و شهادت گنجینه دفاع مقدس را پاس بدارند و نسبت به غنی سازی آن تلاش کنند.

قاسمی فرزاد با تاکید بر اینکه نباید هیچگاه این روزها به فراموشی سپرده شود افزود: مجموعه فاخر و ارزشمند شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع  مقدس استان همدان شکل و کالبد کار بوده و باید به محتوای فعالیت های توجه شود.

استاندار همدان یادآوری کرد: افرادی که اقدام به دفاع از ارزش ها، آب، خاک و نوامیس کردند در همه نقاط جهان از جایگاه خاصی برخوردار هستند به گونه ای که برای آنها یادمان و تندیس ایجاد کرده و آثار رزمندگان در ایستگاه مترو، راه آهن و فرودگاه در دید عمومی قرار می گیرد تا هیچگاه رشادت های آنان فراموش نشود.

قاسمی فرزاد اضافه کرد: کشورهای فاقد مبانی دینی و اعتقادی برای سربازانی که از کیان کشورشان دفاع کردند بسیار ارزش قائل هستند که در ایران اسلامی باید در این باره بیش از دیگر کشورها تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی با شکل گیری هر جنگی بخشی از سرزمین ایران جدا می شد اما بعد از پیروزی انقلاب به علت اعتقاد این ملت به مبانی دینی و اعتقادی به عنوان مهمترین رکن و اساس حفظ کشور، دشمن نتوانست حتی یک وجب از خاک کشورمان را تصرف کند.

استاندار همدان افزود: در آغازین روزهای جنگ تحمیلی با وجود پیروزی انقلاب نوپا، مطرح شدن شعار انحلال و تجزیه ارتش، عنصر دین و اعتقادات و نگاه نافذ امام راحل(ره) با مسائل سبب ایستادگی در برابر دشمنان و پیروزی در این جنگ نابرابر شد.

قاسمی فرزاد با ذکر خاطراتی از دوران دفاع مقدس گفت: چگونه می توان رشادت جوانی که برای عبور دیگر همرزمان از میدان مین خود را بر روی مین می اندازه به تصویر کشید؟ به طور حتم توان و بنیه اعتقادی و وعده الهی، این جوان و سایر رزمندگان را در این مسیر قرار داده است.

استاندار همدان خطاب به مدیران اجرایی و مسئولان تاکید کرد: کشور ایران در جنگ تحمیلی بیش از ۲۵۰ هزار شهید یعنی برای هر پست و صندلی ۷۳ شهید تقدیم کرده است بنابراین باید با اهمیت برشمردن جلسات منتسب به نام و یاد شهدا، مدیر ارشد دستگاه اجرایی در جلسات شرکت کرده و از اعزام نماینده به این جلسات ارزشی پرهیز کند.

در پایان این مراسم از سند راهبردی کمیته آموزش، پژوهش و اسناد رونمایی، احکام فرمانداران شهرستانهای دهگانه و مسئولان کمیته‌های شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صادر و توسط استاندار همدان اهدا شد.

استان همدان بیش از هشت هزار شهید تقدیم این انقلاب کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha