۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۵۷
کد خبر: 84758713
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع):

حکومت مهمترین مساله بشر است

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۵۷
کد خبر: 84758713
حکومت مهمترین مساله بشر است

قم-ایرنا- رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: حکومت مهمترین مساله بشر است و قرآن و دینی که برای زندگی سیاسی و اجتماعی مسلمانان برنامه نداشته باشد، دین و قرآن ناقصی است.

آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی روز چهارشنبه در نشست کنگره ۴ هزار شهید روحانی با عنوان «اسلام ناب محمدی و حاکمیت ارزش‌ها» در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در قم، افزود: در قرآن کریم آیات فراوانی وجود دارد که بعد از اطلاعت خدا اطاعت رسول گرامی اسلامی دستور داده شده که نشانگر توجه اسلام به اصل حکمرانی است.

وی بیان  کرد: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب دینی، قرآنی و ارزشی است و میاندار اصلی این انقلاب نیز روحانیت به رهبری امام راحل بود و همین مساله سبب می شود که روحانیت در تمام عرصه های انقلاب و نظام حضوری جدی داشته باشند.

وی با اشاره به تاریخ خونین اسلام از حضور روحانیت در دفاع از مکتب، ادامه داد: روحانیت در طول تاریخ با اهدای خون خود از مکتب تشیع پاسداری کرده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امام راحل در وهله اول برای انجام وظیفه و دفاع از کیان اسلام و ارزش ها و دفاع از حقوق مردم  وارد مبارزه رسمی با رژیم پهلوی شد حتی به قیمت اینکه حکومتی تشکیل نشود یا خود ایشان شهید شوند.

مدرس حوزه علمیه قم با اشاره به شهادت عالمان شیعی در طول تاریخ در دفاع از ارزش های اسلامی، تصریح کرد: تقدیم ۴ هزار شهید روحانی یکی از برگ های زرین حوزه علمیه در دوران معاصر است.

فاضل لنکرانی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب دینی با هدف حفظ ارزش ها و تعالیم مکتبی بود، اظهار داشت: در قبل از انقلاب اطلاع و فهم عمومی مردم از دین بسیار محدود و ناچیز بود و نوعا نگاه به دین و شعایر دینی شباهتی به بعد از انقلاب نداشت.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان که امروز در قالب شعارهای دموکراسی بدترین افراد به جامعه بشری حکومت می کنند، تصریح کرد: امام راحل این ارزش و مفهوم را برای بشریت عرضه کرد که فقط خداوند متعال لایق حکومت بر مردم است.

فاضل لنکرانی یادآور شد: امام راحل این مفهوم را در جهان نهادینه کرد که اسلام برای حکومت در دنیا هندسه مشخص دارد و تنها حکومت هایی مشروعیت دارند که در مسیر ارزش های الهی باشند.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)  با اشاره به تفاوت ذاتی بین حکومت الهی یا حکومت طاغوت ابراز کرد: مقایسه شرایط زندگی و رفاه در دوران انقلاب اسلامی و طاغوت بزرگترین توهین و خیانت به خون شهداست چرا که امروز مردم در زیر سایه حکومت اسلامی زندگی می کنند.

فاضل لنکرانی از ابتدای انقلاب بخاطر همجمه دشمنان، مسوولان بی تدبیر، اختلاس گران و دوستان جاهل ۱۰ درصد دین در کشور پیاده شده است، عنوان کرد: اندیشه حکومت اسلامی یک ریشه قرآنی مفصل و ذاتی دارد و برخلاف تصور و استدلال برخی افراد، اسلام برنامه مدون و هندسه معینی برای حکومت دارد.

وی با بیان اینکه برخلاف نظر فقها نسبت به عدم وجود مبانی متقن دینی برای اصل ولایت فقیه اظهار داشت: حکومت جزء اولیات اسلام است و بر همه اعمال دیگر مقدم است و امروز هیچ وظیفه ای مهمتر از تبیین ولایت فقیه برای حوزه های علمیه وجود ندارد.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه اگر حکومت اسلامی در جامعه تشکیل نشود صدها آیه قرآن کریم بی اثر می شود، تصریح کرد: در هندسه سیاسی اسلام حکومت فقط برای خدا، پیامبر، امامان معصوم و فقیه عادل در دوران غیبت جایز است.

فاضل لنکرانی با تاکید بر اهمیت حفظ یاد و خاطره شهدا در حوزه های علمیه ابراز داشت: از افتخارات حوزه علمیه این است که از طلبه پایه اول تا مجتهد در تراز اسلامی، شهید تقدیم انقلاب کرده است./

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha