۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۰:۳۵
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 84759091
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سامانه احصای مسائل و مشکلات استان‌ها راه‌اندازی می‌شود

گنبدکاووس - ایرنا - رییس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه روستاها، بخش‌ها، شهرها و استان‌های کشور با مسائل و مشکلات زیادی مواجه‌اند که باید مورد بررسی و رفع قرار گیرد، گفت: برای تحقق این موضوع به زودی سامانه احصای مسائل و مشکلات استان‌ها راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پرویز سروری عصر چهارشنبه در نشست هم اندیشی اعضای شوراهای اسلامی هفت شهرستان واقع درشرق گلستان که به میزبانی شهرداری گنبدکاووس برگزار شد، افزود: در این سامانه تمامی مسائل و

مشکلات استان‌ها همراه با راه‌حل پیشنهادی اولیه بارگذاری می‌شود که تمام اعضای شوراها به‌عنوان منتخبان مردم و نخبگان شهر یا استان می‌توانند راهکارهای بهتر و سریعتری را برای رفع مشکلات ارائه دهند.

وی گفت: درصورتی که پیشنهادی سبب رفع مشکل شود، علاوه بر فرد پیشنهاد دهنده که به عنوان نخبه کشوری معرفی و تشویق خواهد، شهر آن فرد نیز با تخصیص اعتبارات ویژه تشویق خواهند شد.

سروری اضافه کرد: شوراها نباید فقط بیان کننده دردها باشند بلکه باید متناسب با شرایط بومی محل زندگی خود راهکارهای لازم را نیز پیشنهاد دهند تا سریعتر به نتیجه برسد زیرا تصمیمات ملی ممکن است برای یک منطقه

مفید نباشد.

رییس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: شوراها به عنوان منتخب مردم رسالت سنگینی برعهده دارند و باید از فرصت چند ساله اما کوتاه برای خدمت به مردم و پیگیری مطالبات آنها متناسب با قوانین و اختیارات پیش بینی شده

گام برداند.

وی، کم آگاهی و آشنا نبودن به قوانین و مقررات را از معضلات شوراها دانست و گفت: درصد قابل توجهی از تخلفات ایجاد شده در حوزه شوراها به همین دلیل است که تلاش داریم نظام آموزش برای شوراها طراحی شود تا منتخبان

مردم قبل از ورود به شورا و در زمان نمایندگی آموزش‌های لازم را فرا بگیرند.

سروری همچنین از تلاش برای رفع برخی مشکلات قانونی توسط شورای عالی استان‌ها با همراهی دولت و مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: اصلاح ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها، اجرایی کردن طرح مدیریت یکپارچه شهری و برخورداری

از حق رای توسط نمایندگان شوراها که در کمیسیون‌های تخصصی ۲۰ سال است فقط به‌عنوان ناظر شرکت می‌کنند، از جمله این پیگیری‌ها است.

وی اضافه کرد: شوراها براساس قانون شورای شهر هستند اما در عمل فقط به شورای شهرداری تبدیل شدند که باید با اجرای طرح مدیریت یکپارچه شهری درحال پیگیری است، این نقیصه را رفع کرد تا شوراها برای یک شهر هم

تصمیم بگیرند و هم پاسخگو باشند.

رییس شورای عالی استان‌ها همچنین از وضعیت نامناسب در صدور پروانه ساختمانی و دریافت‌های غیرمنطقی نظام مهندسی ابراز گله‌مندی کرد و گفت: مبالغی کلانی که نظام مهندسی دریافت می‌کند، اجحاف در حق مردم است و

باید میزان آن اصلاح و بر آن نظارت شود.

سروری افزود: در کشور و شهرهای ما ظرفیت‌های زیادی برای کسب منابع وجود دارد اما متاسفانه در استفاده از این ظرفیت‌ها دچار آشفتگی و بی برنامه‌گی هستیم.

وی اضافه کرد: شوراها مشکلات زیادی دارند که باید با مطالبه گری صحیح و تعامل فراگیر با دولت، مجلس، قوه قضاییه و سایر دستگاه‌ها آنها را رفع کرد.

سروری تصریح کرد: شورای عالی استان‌ها در هر اجلاسیه خود متناسب با موضوعات جلسه از وزیران و معاونین تخصصی آنها برای بررسی و رفع مشکلات دعوت می‌کند.

سامانه احصای مسائل و مشکلات استان‌ها راه‌اندازی می‌شود

رییس شورای اسلامی استان گلستان نیز در این نشست از موافقت استاندار برای اجرای طرح مدیریت یکپارچه شهری به صورت نمونه و آزمایشی در یکی شهرهای استان خبر داد و گفت: به زودی تفاهم نامه این موضوع امضا

خواهد شد.

علی اکبر بصیرنیا افزود: شوراهای اسلامی در دوره ششم افراد توانمند، نخبه و جوانی هستند که تلاش داریم با همت آنها ریل گذاری خوبی برای توسعه شهرها، بخش‌ها و روستاهای استان گلستان ایجاد کنیم.

در این نشست همچنین شهردار و رییس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس، مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گلستان و برخی اعضای شوراهای اسلامی شهرهای شرق گلستان هم نقطه نظرات خود را بیان کردند.

نخستین اجلاسیه روسای شوراهای اسلامی استان‌های کشور از صبح امروز چهارشنبه با حضور پرویز سروری رییس شورای عالی استان‌ها و نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران، در گرگان مرکز استان گلستان آغاز بکار کرد.

در این اجلاسیه دو روزه، رییسان شوراهای اسلامی ۳۱ استان کشور به همراه اعضای هیات رییسه شورای عالی استان‌ها و همچنین مدیرکل دفتر امور شوراهای شهر و روستای وزارت کشور حضور دارند.

نیمی از جمعیت حدود دو میلیون نفری گلستان در هفت شهرستان گنبدکاووس، رامیان، آزادشهر، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه واقع در شرق این استان سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha