استان اردبیل آماده برگزاری برنامه‌های مشترک مناسبتی با علویان ترکیه است

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل گفت: این استان در حوزه‌های مختلف گردشگری و برگزاری برنامه‌های مشترک مناسبتی دینی و مذهبی با مشارکت علویان ترکیه، آمادگی دارد.

به گزارش ایرنا از استانداری اردبیل، سیدحامد عاملی عصر چهارشنبه در دیدار با جمعی از علویان کشور ترکیه اظهار کرد: استان اردبیل مهد تشیع جهان اسلام است و برنامه‌های مناسبتی و گردشگری به‌منظور معرفی مقبره شیخ صفی‌الدین اردبیلی و شاه اسماعیل با همکاری علویان کشور ترکیه، می‌تواند زمینه معرفی جایگاه استان به شیعیان جهان اسلام را به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنین برای مشارکت در احداث هتل ویژه علویان کشور ترکیه آمادگی داریم و احداث این هتل می‌تواند زمینه را برای افزایش حضور گردشگران ترک بویژه علویان این کشور در استان اردبیل فراهم کند.

استاندار اردبیل افزود: برگزاری ویژه‌ برنامه‌های عید غدیرخم با مشارکت و همکاری علویان کشور ترکیه در استان اردبیل، بهترین فرصت برای معرفی این مناسبت بزرگ به جهان اسلام است. 

عاملی خاطرنشان کرد: در آینده با افزایش پرواز شرکت‌های هواپیمایی و فراهم‌سازی زیرساخت‌های مناسب شاهد پرواز مستقیم اردبیل به آنکارا و استانبول خواهیم بود.

 به گزارش ایرنا جمعی از بزرگان علویان ترکیه روز گذشته هم با آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل دیدار کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha