۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۰:۳۵
کد خبرنگار: 2108
کد خبر: 84759301
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسیر ورود خروج مسافر و کامیون‌ها در بازارچه سیرانبند بانه جدا می شود

سنندج- ایرنا- سرپرست فرمانداری شهرستان بانه گفت: با انجام طرح مطالعاتی و کار کارشناسی بازارچه سیرانبند بانه به منظور رفاه حال مسافران مسیر ورود و خروج مسافر و کامیون ها کالا در این بازارچه جدا می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کمال خدری عصر چهارشنبه در جریان بازدید از بازارچه مرزی سیرانبند بانه با بیان اینکه وضعیت بازارچه زیبنده مهمانان ما نیست اظهار داشت: یکی از مشکلات بازارچه سیرانبند بانه ورودی بازارچه است که

شرایط نامناسبی دارد و باید ساماندهی شود.

وی اضافه کرد: باید تمام کانکس های محوطه بازارچه به زودی جمع آوری و از محوططه بازارچه خارج شوند این کانکس ها باعث بی نظم،عامل برای رانت وفساد و بر هم زدن امنیت بازارچه شدند و اگر وجود کانکسی ضرورت داشته

باشد باید با نامه رسمی فرمانداری تایید شود.

خدری گفت: منطقه حائل بازارچه سیرانبند نیز وضعیت نامناسبی دارد باید این منطقه با همراهی دستگاه های مرتبط ساماندهی و زباله های منطقه پاکسازی شود.

وی اضافه کرد: حق و حقوق کارگران بازارچه نیز باید برابر قانون پرداخت شود و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی برابر قانون بیمه و امنیت شغلی کارگران تامین شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان بانه اظهار داشت: برابر قانون تا زمانی که طرح مطالعاتی بازارچه انجام نشود واگذاری زمین به اشخاص حقیقی ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه به زودی دو باسکول در بازارچه جانمایی می شود  ادامه داد: مشکلات موجود در بازارچه یک شبه حل نمی شود اما تلاش می شود با که اولویت بندی این مشکلات به حداقل برسد و از فعالان اقتصادی انتظار

داریم که در زمینه ساماندهی بازارچه همکاری کنند.

۵۵ هکتار زمین به بازارچه سیرانبند بانه اضافه می شود

مدیر پایانه مرزی سیرانبند بانه نیز با بیان اینکه ۵۵ هکتار زمین به محوطه بازارچه اضافه می شود، گفت: قرار براین بود که فرمانداری زمین های محوطه بازارچه را بدون معارض به پایانه تحویل دهد و ساخت و سازها برای ایجاد

زیرساخت های محوطه بازارچه آغاز شود.

علی خواجه وندی افزود: زیرساخت های موجود در بازارچه بسیار نامناسب است و باید برای رفاه حال مسافران اقدامات جدی در راستای ایجاد زیرساخت ها انجام شود.

وی با بیان اینکه مسافران بازارچه باید بدون دغدغه وارد بازارچه شوند اظهار داشت: برای خدمات رسانی به مسافران خودروهای پلاک ع را وارد بازارچه کردیم که پلاک های شخصی وارد بازارچه نشوند.

خواجه وندی اضافه کرد: افرادی که وارد مرز می شوند بایستی کارت تردد داشته باشند و از ورود افراد سود جو و فرست طلب جلوگیری می شود و قوانین و مقررات جدید در بازارچه اجرا می شود.

وی با اشاره به راه اندازی دستگاه اکس ری چمدانی گفت: برای راه اندازی این دستگاه حدود ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده و بدون نیاز به بازرسی چمدان ها بازرسی انجام می شود.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ نفر در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha