۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۳۷
کد خبر: 84760624
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۲۰ هیات زیر نظر شورای هیات‌های مذهبی خلخال فعالیت می‌کنند

اردبیل - ایرنا - رئیس اداره تبلیغات اسلامی خلخال گفت: ۲۲۰ هیات مذهبی زیر نظر شورای هیات‌های مذهبی این شهرستان در اجرا و تقویت آئین‌های عزاداری و برنامه‌های اعتقادی در ایام و مناسبت‌های ملی و مذهبی فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام صابر طهماسبی روز جمعه در حاشیه برگزاری ششمین دوره از انتخابات شورای هیئات مذهبی خلخال در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با هدف ساماندهی و هدفمندسازی برنامه‌های هیات‌های مذهبی و تقویت باورهای اعتقادی جامعه انتخابات شورای هیات‌های مذهبی هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود.

وی به فراخوان و ثبت‌نام ششمین دوره از انتخابات شورای هیات‌های مذهبی این شهرستان از ابتدای اردیبهشت ماه امسال اشاره کرد و افزود: در مهلت داده شده همه داوطلبان و مسئولان هیات‌های متقاضی شرکت دراین انتخابات موفق به ثیت نام درششمین انتخابات شورای هیئات مذهبی این شهرستان شدند.

حجت‌الاسلام طهماسبی، استفاده از ظرفیت هیات‌های مذهبی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی را از مهم‌ترین وظایف شورای هیات‌های مذهبی دانست و ادامه داد: تشکیل جلسات ماهانه، رصد و رسیدگی به مسائل و انتقال مشکلات هیات‌ها به سازمان و ارائه گزارش ماهانه از فعالیت‌ها و بازرسی‌های به عمل آمده از جمله وظایف شورای هیات‌های مذهبی شهرستان خلخال است.

وی بیان کرد: اصلی‌ترین رسالت هیات‌های مذهبی عزاداری و سوگواری و ذکر مصیبت ، احیای فرهنگ غنی عاشورا و تعظیم شعائر مذهبی و دینی است، اما آنچه کمتر مورد توجه قرار گرفته، نقش اجتماعی هیات‌های مذهبی در جامعه و کارکرد آنها در برقراری تعاملات در سطوح مختلف مردمی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خلخال با تقدیر از استقابل هیئت های مذهبی از انتخابات امروز گفت: در ششمین دوره از انتخابات شورای هیئات مذهبی خلخال که امروز در محل این اداره و با نظارت هیت های اجرایی و نظارت بر انتخابات شهرستان برگزار شد ۱۱ نفر شرکت کردند که ۵ نفر به عنوان اعضای اصلی و سه نفر به عنوان اعضای علی البدل شورای هیئات مذهبی شهرستان خلخال به مدت چهار سال انتخاب شدند .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha