تقویت بودجه فرهنگی در آذربایجان‌غربی ضروری‌ است

ارومیه - ایرنا - نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: تقویت بودجه فرهنگی در این استان ضروری است که ما در این خصوص از دولت سیزدهم توقع داریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله جواد مجتهد شبستری روز جمعه در جلسه دیدار رییس جمهور با نخبگان، علما، خانواده شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم آذربایجان‌غربی افزود: فرهنگ، جایگاه والایی در توسعه دارد و می‌توان با اختصاص بودجه‌های مناسب، با توجه به مرزی بودن این استان، صنایع توسعه همه جانبه زمینه را برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن فراهم کرد.

وی اظهار کرد: قانون عفاف و حجاب، ۱۷ سال است که خاک می‌خورد و انتطار داریم در دولت شما اجرایی شود.

آیت الله مجتهد شبستری در خصوص فضای مجازی نیز گفت: این فضا بدون رصد و ناظر رها شده و شاید اقدامی برای کنترل آن نشده و باید نسبت به قانونمندی در این رابطه تدابیر لازم اتخاذ شود.

وی اضافه کرد: آذربایجان غربی از نظر شاخص‌های توسعه از جمله آموزش، بهداشت و اشتغال در رتبه‌های پایین قرار گرفته که ارتقای این وضعیت نیازمند حمایت جدی دولتمردان است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری اظهار امیدواری کرد سفر رئیس جمهور موجب ترقی و توسعه این استان باشد.

وی با اشاره به مشکلات محصول سیب باغات استان افزود: مشکل سیب معضل چندین ساله آذربایجان غربی بویژه ارومیه است و اکنون هزاران تُن سیب در سردخانه‌های استان انباشته شده ولی سیب وارد می‌شود در حالیکه باید صادرات این محصول با کیفیت تشویق شود.

آیت الله شبستری گفت: شجاعت دولت در حذف ارز ترجیحی قابل تقدیر و ستودنی است و مردم نیز همراهی می‌کنند تا اقدامات دولت باعث کاهش مشکلات مردم نیازمند شود.

وی ادامه داد: مساله فساد در برخی ارگان‌ها مردم را آزار می‌دهد و موجب سلب اعتماد مردم از مسوولان و نظام می‌شود لذا از دولتمردان می‌خواهیم کنترل دقیقی نسبت به برخی نهادها مانند شهرداری‌ها داشته باشند.

وی بیان کرد: دولت سیزدهم در مبارزه با کرونا موفق بود و در خصوص بیمه اقدامات خوبی انجام داده است.

یکی دیگر از نمایندگان مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری نیز در این جلسه گفت: خدا را به خاطر داشتن رییس جمهور از نسل حضرت فاطمه زهرا (س) و امام علی (ع) شکر می‌کنیم و از آیت الله رئیسی درخواست عاجزانه برای رفع مشکلات اقتصادی مردم داریم.

آیت الله سیدعلی اکبر قریشی افزود: امیدواریم با تدابیر دولت چاره‌ای اساسی برای رفع مشکلات اقتصادی مردم اندیشیده شود.

به گزارش ایرنا، اختصاص یکی از جوانان هر استان به عنوان مشاور رئیس جمهور، توجه به رشد فرزندآوری، توجه به توزیع عادلانه در استفاده از ظرفیت مستعد اقشار مختلف به ویژه مرزنشینان، توجه به مشکلات مرزی جامعه مرزنشین، توجه به اصلاح فرهنگی و اولویت دادن به فرهنگیان در تصمیم گیری ها، توجه به توسعه آذربایجان غربی با توجه به ظرفیت های بومی، بیکاری بیش از ۶۰ هزار نفر نیروی تحصیل کرده در استان،  توجه به ظرفیت جوانان از جمله موضوعات مطرح شده از سوی منتخبان قشرهای مختلف در این جلسه بود.

هیات دولت به همراه ریاست جمهوری روز جمعه وارد آذربایجان غربی شده است و هر وزیر جداگانه برای بررسی مسایل و موضوعات مختلف به شهرهای محتلف این استان سفر کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha