۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۰۹
کد خبر: 84761440
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: زیرساخت های گردشگری رودان تقویت شود

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۰۹
کد خبر: 84761440
فرماندار: زیرساخت های گردشگری رودان تقویت شود

بندرعباس - ایرنا - فرماندار رودان گفت: زیرساخت‌های گردشگری این شهرستان با توجه به قرارگیری آن در محور استان‌های سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان و همچنین ترانزیتی بودن این شهرستان تقویت شود.

عبدالرضا سالاری روز شنبه دربررسی اماکن گردشگری شهرستان رودان مانند پل آبنما، سواحل رودخانه، سد و کوهستان پارک شهر بیکا، زیارت مولا و پارک جنگلی این شهرستان، افزود: زیرساخت‌های گردشگری این شهرستان برای حضور گردشگران ناکافی است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر تبلیغات کافی هم در زمینه جاذبه‌های شهرستان رودان نشده و بسیاری از ظرفیت های گردشگری آن بی اطلاع هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان هم گفت: به دنبال این هستیم که پس از بررسی کارشناسی و تعریف محورهای گردشگری مناسب، اعتبارهای ویژه‌ای برای آن‌ها در نظر بگیریم.

سهراب بناوند افزود: جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ایجاد اماکن گردشگری از نیازهای این شهرستان است که اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به آن توجه داشته و همکاری لازم را با مسوولان محلی انجام می‌دهد.

وی اضافه کرد: توسعه زیرساخت‌های آبنما هم می‌تواند به عنوان مکمل جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی عمل کرده و بر رونق منطقه بیفزاید، ضمن آنکه این شهرستان دارای ظرفیت گردشگری کشاورزی هم است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان خاطر نشان کرد: تعیین و تعریف یک پهنه گردشگری یکی از نیازهای شهرستان رودان است که در برنامه این اداره‌کل قرار خواهد گرفت.

شهرستان رودان به مرکزیت دهبارز در فاصله ۱۰۰ کیلومتری بندرعباس قراردارد و از شمال به حاجی آباد، از شمال شرقی به فاریاب (گلاشکرد)، از شرق به کهنوج و منوجان، از جنوب شرقی و جنوب به میناب و از غرب به بندرعباس محدود می‌شود.

این شهرستان دارای سه شهر به نام های (زیارتعلی-بیکاه –دهبارز) و چهار بخش به نام‌های (مرکزی-بیکاه-جغین –رودخانه) است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha