۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۰۲
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84762498
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پهنه های معدنی بلوکه شده خراسان شمالی آزاد شد 

۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۰۲
کد خبر: 84762498
پهنه های معدنی بلوکه شده خراسان شمالی آزاد شد 

بجنورد-ایرنا- رییس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان شمالی گفت: پهنه های اکتشافی معدنی استان که از سال ها پیش بلوکه بود، امروز-یکشنبه با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت آزاد شد.

مهدی سجادی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور ژئوفیزیک هوایی خراسان شمالی را با استفاده از بالگرد بر روی هفت هزار کیلومتر مربع از پهنه‌های اکتشافی این استان به انجام رساند.

وی افزود: پهنه های مزبور مربوط به شهرستان های اسفراین، فاروج و جاجرم به سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور واگذار شد که این سازمان نقشه برداری هوایی و انجام مطالعات و پی‌جویی در این منطقه را به اجرا درآورد.

وی خاطرنشان کرد:  بخشی از این پهنه ها در سال ۹۹ برای مطالعات اکتشافی به سازمان ایمیدرو واگذار شده بود که امروز آزاد شد و بر این اساس می تواند در اختیار سرمایه گذار قرار گیرد. 

وی اظهار داشت: عملیات ژئوفیزیک هوایی برای شناسایی ظرفیت ها و مناطق امیدبخش معدنی جنوب استان صورت گرفته است، در این طرح، هفت هزار کیلومتر مربع از منطقه شرق و جنوب استان در شهرستان های فاروج، اسفراین و جاجرم نقشه برداری شد.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان شمالی تصریح کرد: قسمت جنوبی استان پتانسیل بهتری به لحاظ معادن دارد از این رو تعیین تکلیف دراین زمینه و آزادسازی پهنه ها کمک زیادی به رونق سرمایه گذاری در بخش معدن دارد.

به گزارش ایرنا، ۲۸ ماده معدنی از ۶۸ ماده معدنی موجود در کشور در خراسان شمالی وجود دارد و میزان ذخیره قطعی معادن این استان یک میلیارد و ۵۸ میلیون تن و میزان استخراج اسمی معادن ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن است.

سالانه پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تن ماده معدنی در استان خراسان شمالی استخراج می شود.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha