۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۳۷
کد خبرنگار: 898
کد خبر: 84762693
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دستگیری  متهم اینترنتی با ۵۰ میلیارد ریال کلاهبرداری درالبرز

کرج - ایرنا- فرمانده انتظامی البرز اعلام کرد: متهم اینترنتی که اقدام به سرقت اطلاعات بیش از هفت هزار کارت بانکی با بیش از ۵۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود ، در این استان دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار عباسعلی محمدیان  روز یکشنبه اظهار داشت: در پی ارجاع یک پرونده کلاهبرداری اینترنتی به مبلغ بیش از ۴۰۰ میلیون ریال به پلیس فتا استان البرز، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت.

وی افزود  بررسی‌های اولیه حاکی از این بود که یک مالباخته در روزهای اخیر با دریافت پیامک جعلی سامانه ثنا اقدام به ورود به لینک و نصب اپلیکیشن کرده بود که پس از این اقدام طی چهار مرحله از حساب  وی مبلغ ۴۱۲ میلیون ریال برداشت و صرف خرید رمزارز می شود.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان پلیس فتا با دعوت از صاحب اکانتی که توسط آن رمز  ارز خریداری شده بود، متوجه شدند که کلاهبردار اصلی با فریب او نیز اقدام به راه اندازی اکانت با اطلاعات او کرده و هیچ گونه ردی از خود بر جای گذاشته است.

سردار محمدیان گفت:  با تلاش بی وقفه  کارشناسان پلیس فتا و بهره گیری از اقدامات فنی و اطلاعاتی، رد این کلاهبردار در یکی از استان‌های مرکزی کشور شناسایی و بلافاصله با هماهنگی مقام قضایی نامبرده دستگیر و به پلیس فتا استان البرز منتقل شد.

وی افزود:  در بازرسی از مخفیگاه متهم اقلام الکترونیکی مربوط به کلاهبرداری و از رایانه متهم بیش از هفت هزار کارت بانکی که مورد سوءاستفاده قرار گرفته بود کشف شد.

فرمانده انتظامی البرز یاداورشد :  تاکنون  ۸۶۸ نفر از مالباختگان پرونده شناسایی و  ارزش کلاهبرداری صورت گرفته از این افراد حدود ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی استان البربه مردم توصیه کرد: هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته و از ورود به لینک های ناشناس و نصب برنامه های نا امن در تلفن همراه و رایانه خود اجتناب کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha