۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۳۱
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 84763114
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمیته رصد عفاف و حجاب در ادارات کرج تشکیل شد

۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۳۱
کد خبر: 84763114
کمیته رصد عفاف و حجاب در ادارات کرج تشکیل شد

کرج - ایرنا - معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج از تشکیل کمیته رصد، پایش عفاف و حجاب در ادارات این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا، غفور قاسم پور روز یکشنبه در اولین نشست قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان کرج افزود: بر این اساس وضعیت ادارات، بانک ها، بیمارستانها در سطح شهرستان کرج به صورت محسوس و غیر محسوس رصد می شود و حراست ها و بسیج ادارات نیز  اجرای عفاف و حجاب را با جدیت تداوم بخشند.
رییس قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان کرج در ادامه  بیان داشت: نظارت بر فعالیت صنوف به صورت جدی در دستور کار قرارگاه عفاف و حجاب قرار دارد و در کنار آن طرح و برنامه های اجرایی داریم که در سه بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در شهرستان انجام می شود.
معاون استاندارالبرز همچنین تاکید کرد: به دنبال برخوردارهای قهری نیستیم و با تولید محتوا و اقناع جامعه نسبت به مزایای رعایت ۲ مولفه عفاف و حجاب، ایجاد زیرساخت ها و برنامه های اجرایی در قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان کرج حرکت خواهیم کرد.
وی افزود: اعضای متولی در اجرای برنامه های عفاف و حجاب شهرستان کرج باید از توان و قدرت اجرایی دستورالعمل های قرارگاه برخوردار باشند.

قاسم پور اظهار داشت: به دستور استاندار البرز تشکیل قرارگاه ها در سطح شهرستانها به منظور رفع چالش ها و آسیب ها در دستور کار قرار گرفته و مرکزیت استان نیز بنا بر تکالیف ذاتی دستگاهی اجرای این ابلاغیه را در دستور اجرا قرار داده است.
وی افزود: شهرستان کرج به موازات تراکم جمعیتی بالا با مسایل اجتماعی متعددی نیز مواجه است که این قرارگاه ها مرجعی برای اتخاذ تصمیمات راهبردی و اجرایی برای بهبود وضعیت اجتماعی می باشد.
معاون استاندار البرز از تشکیل جلسات قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان کرج به صورت هفتگی خبر داد   و افزود: به موازات تشکیل این قرارگاه، هیات اندیشه ورز شهرستان نیز جهت تبادل افکار و ایده های صاحبنظران در حوزه پوشش و لباس و اجرای برنامه های راهبردی شکل می گیرد.
قاسم پور با اشاره به برگزاری اولین نمایشگاه پوشش ایرانی، اسلامی شهر کرج که بهمن ماه سال گذشته به همت قرارگاه امور بانوان و خانواده فرمانداری برگزار شد، گفت: برگزاری نمایشگاه های فصلی پوشش ایرانی، اسلامی مصوبه این قرارگاه است که مورد استقبال بانوان هم قرار گرفت در ابعاد وسیع تر و به صورت ویژه و پر رنگ تر این برنامه فرهنگی اجتماعی  در شهرستان کرج برگزار می شود.
فرماندار کرج افزود: ۲۱  تیرماه جاری همزمان با روز عفاف و حجاب در شهرستان کرج دومین نمایشگاه پوشش ایرانی - اسلامی شهر کرج برگزار می شود به موازات آن پیگیر پیش بینی مکانی ثابت برای عرضه مناسب و عمومی تولیدات تولیدکنندگان این عرصه در شهر کرج هستیم.
 
فرماندار کرج در ادامه مسوولان و روسای ادارات نیز را موظف کرد تا با جدیت مصوبات قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان کرج را اجرایی کنند.

وی افزود: دستور العمل ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان به تمام ادارات شهرستانی ابلاغ می شود و گزارش اقدامات اجرایی نیز می بایست هفتگی به دبیرخانه این قرارگاه در فرمانداری کرج ارسال شود.
در این نشست نماینده دادستانی، رییس دبیرخانه ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان البرز، روسای ادارات و بانوان نماینده از دستگاه های شهرستانی به بیان دیدگاه ها و طرح ها و برنامه های اجرایی در این حوزه پرداختند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha