به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، محمد مقیمی روز یکشنبه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره روابطعمومی های دانشگاه تهران گفت: یکی از کوتاهیهایی که بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی صورت گرفته، این است که نتوانستهایم تبیین مناسبی از مجموع عملکرد نظام مدیریتی جمهوری اسلامی عرضه کنیم.
وی افزود: گاهی اوقات در فضای مجازی با یک کلیپ که ممکن است وقت و هزینه چندانی هم برای آن صرف نشده باشد، به شکل هنرمندانهای طوری به عملکردهای نظام مدیریتی جمهوری اسلامی میپردازند که یک تصویر منفی ایجاد میشود. این درحالیست که با وجود امکاناتی که در اختیار داریم، نتوانستهایم در فرایند ارائه مجموع عملکرد نظام مدیریتی جمهوری اسلامی آنچنان که باید موفق باشیم.
رییس دانشگاه تهران تاکید کرد: اگر میخواهیم زنجیره مدیریت را تکمیل کنیم، حتما باید نقش روابط عمومیها که در علم مدیریت از آنها به عنوان مرزگستر سازمان یاد میشود، مدنظر قرار دهیم.
مقیمی با نقد نگاههای سنتی به روابط عمومی در برخی سازمانها که کارکرد روابط عمومی را محدود به حوزه اطلاعرسانی میکنند، بر جاری و ساری شدن رویکرد تحلیلی در روابط عمومیها تاکید کرد.
وی افزود: از روابط عمومی انتظار میرود که بتواند هم اخبار درستی را از واحدهای دانشگاه به محیط بیرون مخابره کند و هم اینکه بتواند با ایفای نقش واسط، خواستههایی که ذینفعان دارند را به زبان سازمان ترجمه کند و در اختیار مدیران واحدهای دانشگاه قرار دهد.
رییس دانشگاه تهران تمرکز بر مهارتورزی مدیران و کارشناسان روابط عمومی را مورد تاکید قرار داد و گفت: روابط عمومی در دانشگاه تهران دارای جایگاه مهمی است زیرا معتقدیم تصور مثبتی که مدیران و کارشناسان روابط عمومی میتوانند از دانشگاه تهران به جامعه و ذینفعان مختلف در محیط اجتماع مخابره کنند، دارای اهمیت ویژهای است.
مقیمی، نوع تصور و ذهنیتی که از عملکرد یک سازمان در جامعه ایجاد می شود را وابسته به عملکرد حوزه روابط عمومی سازمان دانست و تصریح کرد: گاهی اوقات سازمانها با وجود اینکه دارای عملکرد موفقی هستند اما نمیتوانند توفیقات خود را در یک بسته قابل قبول، قابل فهم و قابل ادراک برای جامعه، عامه مردم و ذینفعان مختلف ارائه کنند.
استاد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، اطلاعرسانی بهموقع و تعامل موثر بین روابط عمومیها با محیط جامعه را از مولفههای ایجاد تصویر ذهنی مثبت در مخاطبان دانست.
مقیمی توضیح داد: بهترین و توانمندترین نیروها باید برای روابط عمومی گلچین شوند و در روابط عمومی افرادی به کار گرفته شوند که علاوه بر اشراف نسبت به کارکردهای روابط عمومی، قدرت تحلیل و تفسیر هم داشته باشند. روابط عمومیها باید تحلیل درستی از بازخوردهای سخنان و برنامههای مدیران سازمانها ارائه دهند تا بتوانند تاثیرگذاری خود را ارتقا بخشند.
به گزارش دانشگاه تهران، آیین اختتامیه نخستین جشنواره روابط عمومی واحدهای دانشگاه تهران در محل دانشکدگان علوم برگزار شد.
نظر شما