۱۸۲ هزار تن کالا پارسال از بندر جاسک به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شد

بندرعباس- ایرنا- مدیر بنادر ودریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: سال گذشته ۱۸۲ هزار و ۷۱۵ تن کالا از بندرجاسک به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شد که از افزایش ۴۹ درصدی برخوردار بوده است.

حمید رضا محمد حسینی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کالاهای صادراتی بیشتر شامل میوه و تره بار و محصولات کشاورزی بوده که توسط کانتینرهای یخچالی به مقصد کشورهای حاشیه خلیج فارس بارگیری شده است.
وی بیان داشت: همچنین در این مدت ۴۸ هزار و ۹۱۱ تن کالا وارد بندر جاسک شده است که در همسنجی با سال ماقبل آن چهار هزار و ۵۵۸ درصد رشد داشته است.
مدیر بنادر شرق هرمزگان همچنین با اشاره به رشد ۹۳ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندرجاسک اظهارداشت: پارسال در مجموع ۲۳۸ هزار و ۸۷۴ تن کالای غیرنفتی از این بندر جابه جا شده است.
محمدحسینی ابرازداشت: بندر جاسک بعنوان پایگاه استراتژیک توسعه‌ای مهم در سواحل مکران جایگاه ویژه‌ای در بین بنادر کشور دارا می‌باشد و این بندر عامل مهمی در گسترش صادرات و رونق کسب و کار در این پهنه خاکی دارد. 
وی یادآورشد: بدون شک با افزایش توان زیرساختی و توسعه‌ای رونق بیشتری را در سواحل مکران و بندرجاسک شاهد خواهیم بود.  
مدیر بندر شهید باهنر و بنادرشرق هرمزگان با اشاره به اینکه اسکله‌های بندرچندمنظوره جاسک قابلیت پهلودهی شناورهای فلزی و لنج‌های تجاری و صیادی را دارد، گفت: این بندر به لحاظ موقعیت جغرافیایی خاص و منحصر به فرد خود با بنادر عمان، تجار را ترغیب به صادرات محصولات خود از این بندر می‌کند.
بندر جاسک یکی از شهرستان‌های بندری استان هرمزگان و زیرمجموعه بندر شهید باهنر می‌باشد که بعلت واقع شدن در انحنای جغرافیایی هرمزگان و مجاورت با دریای مکران و تنگه هرمز از گذشته تا عصر حاضر دارای اهمیت ویژه‌ای بوده است.
شهرستان جاسک در ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha