۳ خرداد ۱۴۰۱، ۸:۴۵
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 84764126
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ملوان در برزخ اما و اگر صعود به لیگ برتر

۳ خرداد ۱۴۰۱، ۸:۴۵
کد خبر: 84764126
ملوان در برزخ اما و اگر صعود به لیگ برتر

رشت - ایرنا - تیم فوتبال ملوان بندرانزلی با توجه به فرصت سوزی‌های پی در پی هفته های اخیر در کسب نتیجه مطلوب بخصوص شکست خانگی‌اش برابر استقلال ملاثانی، کار صعودش به لیگ برتر را به اما و اگر کشاند در حالی که این فرصت را داشت پیش از پایان فصل صعود را مسجل کند.

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال ملوان در هفته سی و یکم رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول کشور در یک دیدار خانگی و در حضور طرفدارانش با نتیجه ۲ بر یک مغلوب تیم استقلال ملاثلانی شد تا علاوه بر اینکه سه امتیاز حساس این بازی خانگی خود را از دست دهد، کار صعودش را نیز به اما و اگرها بکشاند.

طرف دیگر سایر بازیهای این هفته نیز با برد مس کرمان صدر نشین همراه بود تا کار برای این تیم بیش از پی راحت شود. علاوه بر این فاصله مس کرمان با این پیروزی از ملوان افزایش یافت و ملوانان تقریباً شانس قهرمانی که ۱۸ هفته متوالی در اختیار داشتند را از دست دادند.

همچنین تیم آرمان گَهر سیرجان که هفته هاست ملوان را برای حضور در لیگ برتر تهدید می کند، توانست برابر سایپا پایان جدولی به برتری برسد تا فاصله امتیاز این تیم با ملوان دوباره کاهش یافته و به پنج امتیاز برسد.

این در حالی است که ملوانان تا پیش از هفته بیست و نهم در صدر جدول لیگ قرار داشتند و جدی‌ترین گزینه صعود به رقابتهای لیگ برتر و کسب عنوان قهرمانی رقابتهای لیگ دسته اول بودند اما نتایج ضعیف این تیم طی ۶ هفته اخیر باکسب فقط ۶ امتیاز باعث شد که نه تنها ملوان از صدر جدول فاصله گیرد، بلکه حالا صعودش به لیگ نیز تهدید می شود.

نخستین شکست خانگی ملوان 

تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در هفته سی و یکم مقابل استقلال ملاثانی متحمل شکست شد تا نه تنها سومین شکست فصل خود را بپذیرد، بلکه اولین شکست خانگی خود را نیز متحمل شود تا فاصله این تیم با مس کرمان صدرنشین افزایش یابد. این در حالی است که پیش از بازی، از سوی مسئولان ملوان اعلام شد که وضعیت تیم بسیار مناسب و همه شرایط برای پیروزی مهیاست. اما این تیم در در حضور هوادارانش متحمل شکست شد.

پس از پایان بازی نیز، مازیار زارع سرمربی تیم فوتبال ملوان با عذرخواهی از مردم انزلی، مسئولیت شکست را پذیرفت و افزود: به هیچ عنوان با شکست در این بازی ناامید نمی‌شویم و با قدرت تا صعود به لیگ برتر ادامه می‌دهیم.

سرمربی ملوان بندرانزلی با اشاره به ناراحتی مردم این شهر و هواداران ملوان، تاکید کرد: از ابتدای فصل تاکنون امتیازات خوبی را جمع کرده ایم و تعیین تکلیف وضعیت تیم برای رسیدن به لیگ برتر فوتبال دست خودمان است.

زارع با بیان اینکه با یک باخت روحیه خود را از دست نمی‌دهیم، گفت: با هدف صعود به لیگ برتر و با تمام توان و انرژی سه بازی باقیمانده را با موفقیت پشت سر می‌گذاریم و فوتبال برد و باخت دارد اما دوست نداشتیم در مقابل این همه هوادار مشتاق نتیجه را واگذار کنیم.

این در حالی است که ملوان تا هفته بیست و پنجم نتایج بسیار خوبی را کسب کرد اما طی ۶ هفته اخیر نتوانست روند خوب خود را ادامه داده و از ۶ بازی اخیر خود به یک پیروزی، سه تساوی و ۲ شکست دست یافت تا صدر جدول و تقریباً قهرمانی را به مس کرمان بسپارد. از سوی دیگر فاصله ملوان با آرمان گهر کاهش یابد چون بر خلاف ملوان، تیم آرمان گهر به همراه مس کرمان طی چند هفته اخیر نتایج خوبی را کسب کردند.

این نماینده گیلان طی هفته بیست و ششم در کرمان مقابل مس به نتیجه مساوی دست یافت که می توان گفت نتیجه قابل قبولی برای ملوان بود اما در هفته بیست و هفتم در یک بازی خانگی مقابل خیبر خرم‌آباد به نتیجه مساوی دست یافت تا ۲ امتیاز حساس این بازی خانگی را از دست دهد.

ملوان در هفته بیست و هشتم در ساوه مقابل تیم خوشه طلایی متحمل شکست شد تا صدر جدول را از دست دهد و در هفته بیست و نهم برابر تیم سایپا بی انگیزه با ۲ گل به برتری رسید که تنها پیروزی ملوانان در ۶ هفته اخیر بود. هفته سی ام نیز ملوان در قزوین مقابل تیم شمس آذر به نتیجه مساوی دست یافت تا همچنان مس کرمان به صدرنشینی خود ادامه دهد و در هفته سی و یکم نیز که همه شرایط برای پیروزی ملوان مهیا بود، این تیم در یک بازی خانگی مغلوب استقلال ملاثانی شد.

با توجه به نتابج کسب شده، بازهای سه هفته پایانی ملوان و همچنین دیدارهای آرمان گهر بسیار حساس شده چون در صورت لغزش مجدد ملوان و همچنین برتری احتمالی آرمان گهر برابر حریفانش ، صعود ملوان به لیگ برتر به خطر خواهد افتاد اما این تیم با کسب ۲ پیروزی از سه دیدارش، کار صعود خود را به لیگ برتر مسجل خواهد کرد.

ملوان در برزخ اما و اگر صعود به لیگ برتر

بازهای سرنوشت ساز در انتظار ملوان 

از سوی دیگر سه هفته پایانی بازها برای ملوان بسیار حساس و سرنوشت ساز است چون این تیم در صورت کسب ۲ پیروزی از سه مسابقه، بدون درنظرگرفتن نتایج سایر تیمها، صعودش به لیگ برتر را مسجل می‌کند اما با توجه به نتایج ۶ هفته اخیر، طرفداران پرشمار ملوان نگران کسب نتایج تیم خود در هفته های پایانی هستند.

ملوانان در هفته سی و دوم باید در یک بازی خارج از خانه مقابل تیم سقوط کرده ماشین سازی تبریز قرار گیرند ، تیم مس کرمان صدرنشین نیز در این هفته در یک بازی حساس خارج از خانه مقابل شهرداری بندرآستارا قرار خواهد گرفت که به طور حتم تمامی طرفداران فوتبال در گیلان به خصوص ملوانان خواهان پیروزی تیم شهرداری آستارا هستند و تیم آرمان گهر نیز که در تعقیب ملوان و مس کرمان است، باید در یک بازی خارج از خانه به مصاف تیم سایپا برود.

در هفته سی و سوم نیز ملوان دوباره باید در یک بازی خارج از خانه و مقابل دیگر تیم سقوط کرده لیگ یعنی شاهین شهرداری بوشهر قرار گیرد، مس کرمان در یک دیدار خانگی رو در روی پارس جنوبی جم قرار می‌گیرد و آرمان گهر نیز در یک بازی خانگی مقابل تیم انتهای جدولی ماشین سازی قرار خواهد گرفت.

اما در هفته پایانی تیم ملوان در یک دیدار خانگی مقابل تیم ویستاتوربین قرار می‌گیرد که هم اینک این تیم تهرانی در رتبه پانزدهم قرار دارد، مس در یک بازی خارج از خانه مقابل خیبر خرم آباد قرار خواهد گرفت  و آرمان گهر نیز باید در دیدار خارج از خانه رو در روی استقلال ملاثانی قرار گیرد.   

با توجه به بازیهای پیش رو، تیم ملوان می تواند با ۲ پیروزی برابر تیمهای انتهای جدولی و سقوط کرده ، صعودش را به لیگ برتر حتمی کند تا در دیدار هفته پایانی با خیالی آسوده و برای برپایی جشن صعود به لیگ برتر و یا حتی برای کسب قهرمانی در بندرانزلی به میدان برود.

غرور کاذب و ضعیف شمردن حریفان بلای جان ملوان

تیم ملوان در چند دیدار اخیر خود آن صلابت و اقتدار را نداشت و با ۲ شکست و کسب سه مساوی در ۶ بازی اخیر خود، نه تنها صدر جدول را از دست داد بلکه طرفداران این تیم دلهره دارند که این روند ناکامی‌های ملوان در سه بازی باقیمانده نیز ادامه یابد.

حتماً کسب نتایج نامطلوب ملوان در چند هفته اخیر، دلایل متفاوتی دارد و پیش از این نیز تعدادی از کارشناسان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این خطر را گوشزد کرده و اعتقاد داشتند که اگر بازیکنان ملوان دچار غرور شوند و یا تیمهای حریف را دست کم بگیرند، دچار مشکل خواهند شد.

طی چند هفته اخیر و در بازیهای ملوان نیز این امر به خوبی نمایان بود که ملوانان حریفان خود را دست کم گرفته و با خیال اینکه به راحتی سه امتیاز بازی را کسب می‌کنند، وارد میدان می شدند که در نهایت نیز نتیجه عکس داد و این طرز تفکر در بازهای ملوان برابر حریفانی همچون خیبر خرم آباد، استقلال ملاثانی و خوشه طلایی ساوه مشهود بود.

ملوان در برزخ اما و اگر صعود به لیگ برتر

از سوی دیگر خط دفاعی و به طور کلی سیستم دفاعی ملوان نیز آن صلابت بازیهای گذشته به خصوص تا هفته و بیست و پنجم را ندارد و دوندگی نیز نزد بازیکنان این تیم کمتر شده و به همین دلیل حریفان این نماینده گیلان در چند هفته اخیر موفق به گشودن دروازه ملوان شده و حتی برابر این تیم پیروز شدند.

با توجه به روند بازیهای ملوان در چند دیدار اخیر می توان نقاط ضعف این تیم را در غرور کاذب بین اکثر بازیکنان، بی انگیزگی ناشی از فاصله امتیاز زیاد این تیم با سایر رقبا، عدم دوندگی مناسب ، فاصله افتادن خط میانی با خط دفاعی و همچنین ضعف در خط دفاعی اشاره کرد که به طور حتم اکثر این نقاط ضعف مربوط به این امر است که بازیکنان ملوان کار صعود به لیگ برتر و یا حتی قهرمانی خود در لیگ دسته اول را حتمی می‌پنداشتند.

گرچه تیم ملوان در چند دیدار اخیر خود نتوانست نتایج مطلوبی را کسب کند اما هنوز کار صعود این تیم دست خودش است و ملوانان می توانند با انگیزه زیاد در سه بازی باقیمانده به میدان بروند تا با کسب ۲ پیروزی متوالی و یا حتی با کسب یک پیروزی و یک تساوی، صعود خود را مسجل و کار را به هفته پایانی نکشانند.

البته اگر کار به هفته پایانی نیز کشیده شود، با توجه به اینکه ملوان باید در خانه خود و در حضور طرفدارانش به میدان برود، کار چندان دشواری را پیش رو نخواهد داشت چون به طور حتم در هفته پایانی طرفداران ملوان برای تیم خود تمانم خواهند گذاشت و به عنوان یاور دوازدهم در ورزشگاه حضور خواهند یافت.

اما در این بین کار کادرفنی به خصوص مازیار زارع سرمربی و همچنین مدیران ملوان بسیار سونوشت ساز و تعیین کننده خواهد بود زیرا آنان باید انگیزه را در تیم ایجاد کنند تا همانند هفته‌های ابتدایی و میانی فصل با صلابت و با قدرت برابر حریفان خود صف آرایی کند.

از سوی دیگر با توجه به اینکه ملوان در ۲ بازی متوالی خارج از خانه خود باید به مصاف ۲ تیم سقوط کننده برود، جای امیدواری است که تیم ملوان در این ۲ بازی خود به پیروزی برسد تا صعودش به لیگ برتر مسجل شود.

به هر حال باید منتظر ماند و سه هفته پایانی رقابتهای لیگ دسته اول را مشاهده کرد که تیمهای صدرجدولی مس کرمان و ملوان بندرانزلی چه نتایجی را کسب خواهند کرد و از سوی دیگر حواس این ۲ تیم که گزینه‌های اصلی صعود به رقابتهای لیگ برتر هستند، به نتایج تیم آرمان گهر هم دوخته خواهد شد چون در صورت عدم پیروزی تیم آرمان گهر در سه هفته پایانی ، صعود مس کزرمان و ملوان به لیگ برتر مسجل خواهد شد.

در رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور جام آزادگان ، ۱۸ تیم در یک گروه به صورت دوره‌ای و رفت و برگشت با هم به رقابت می‌پردارند که تیمهای ملوان و شهرداری بندرآستارا نمایندگان گیلان در این لیگ هستند که در نهایت ۲ تیم برتر این مسابقات به لیگ برتر صعود می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha