مخبر: پنجره ملی خدمات دولت هوشمند بالاترین ابزار مقابله با فساد است

تهران- ایرنا- معاون اول رئیس جمهور گفت: پنجره ملی خدمات دولت هوشمند بالاترین ابزار مقابله با فساد و بهترین امکان ایجاد رضایتمندی در میان مردم است.

به گزارش حوزه دولت ایرنا، «محمد مخبر» روز سه‌شنبه در جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات، تصریح کرد: با راه‌اندازی پنجره ملی خدمات هوشمند، مردم به راحتی و بدون حضور در دستگاه‌های دولتی و اجرایی از خدمات دولت بهره‌مند می‌شوند که این مهم می‌تواند به کاهش هزینه، زمان و انرژی مردم منجر شود و در عین حال با یکپارچه‌سازی خدمات دولتی در سامانه هوشمند، همه خدمات دولتی برای مردم به راحتی قابل مشاهده و دسترسی است. 

وی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی دولت هوشمند از امضاهای طلایی و برخی فسادها و رانت کاملاً جلوگیری می‌شود و ضمن شفافیت اطلاعات، دستگاه‌های نظارتی و مردم می‌توانند از چگونگی پیشبرد امور در قوه مجریه و سایر دستگاه‌ها و قوای کشور آگاه شوند. 

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به عزم جدی دولت سیزدهم و همچنین اهمیت راه‌اندازی هرچه‌سریع‌تر پنجره ملی خدمات دولت هوشمند تا پایان سال جاری تأکید کرد: دولت هوشمند یک موضوع فراقوه‌ای است که تمامی دستگاه‌ها و قوا می‌توانند خدمات خود به مردم را در بستر آن عرضه کنند. 

الزام دستگاه‌های دولتی برای راه‌اندازی پنجره خدمات هوشمند تا شهریور

در این جلسه که با حضور وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات، دادگستری، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس کل بانک مرکزی و دبیر شورای‌عالی فضای مجازی برگزار شد، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده و روند شکل‌گیری شورای اجرایی فناوری اطلاعات، بر ضرورت شتاب‌بخشی به توسعه فناوری و اطلاعات در دستگاه‌های اجرایی و دولتی تأکید کرد و گفت: راه‌اندازی دولت هوشمند از دغدغه‌های دولت سیزدهم و همچنین تأکیدات رئیس جمهور بوده است که با اجرای موفقیت‌آمیز خدمت‌رسانی هوشمند به مردم بسیاری از مشکلات دولت و اقشار مختلف حل می‌شود. 

وی افزود: دستگاه‌های دولتی موظفند تا پایان نیمه اول سال جاری پنجره واحد خدمات هوشمند خود را راه‌اندازی کنند تا پس از یکپارچه‌سازی همه این پنجره‌ها در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، تا پایان سال جاری مردم به راحتی بتوانند تمام امور و نیازمندی‌های خود به خدمات دولتی از جمله کسب مجوزها، مشاهده ابلاغیه‌ها و نامه‌ها، امور مالیاتی و دریافت خدمات دولتی و با استفاده از تلفن همراه و رایانه شبانه‌روزی دریافت کنند.

زارع‌پور با بیان اینکه با همکاری قوه قضاییه و سایر نهادهای دیگر به‌زودی همه خدمات در سایر قوا نیز در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند قابل دسترسی و بهره‌برداری برای مردم است، گفت: زیرساخت‌های قانونی،‌ اجرایی و فنی این اقدام بزرگ در کشور آماده شده و در عین آسان‌سازی خدمت‌رسانی به مردم مدیران دولتی می‌توانند از طریق یک داشبورد مدیریتی به کل گزارش‌ها و اطلاعات مورد نیاز دسترسی داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha