۲ خرداد ۱۴۰۱، ۲۳:۱۴
کد خبرنگار: 1272
کد خبر: 84764957
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ادارات، مدارس و مراکز آموزشی سردشت روز سه‌شنبه تعطیل است

مهاباد - ایرنا - مدیریت بحران فرمانداری سردشت اعلام کرد: با توجه به پدیده گرد و غبار و آلودگی هوا، همه ادارات، مدارس و مراکز آموزش عالی این شهرستان در روز سه‌شنبه را تعطیل اعلام کرد.

به. گزارش ابرنا، در اطلاعیه مدیریت بحران فرمانداری سردشت آمده است: بدینوسیله به اطلاع میرساند که برابر تصمیم مدیریت بحران و تصمیم کارگروه اضطراری آلودگی هوا و هماهنگی فرماندار با استانداری آذربایجانغربی، همه ادارات و سازمان‌های دولتی، بانک‌ها، مدارس و دانشگاه‌های شهرستان سردشت بدلیل نفوذ ذرات گرد و غبار روز سه‌شنبه تعطیل است.

لازم بذکر است که این موضوع شامل مراکز امدادی، درمانی، اورژانس ۱۱۵ و آتش نشانی نبوده و فعالیت آنها برقرار و در حالت آماده باش هستد.

مدیر آموزش و پرورش سردشت هم شامگاه دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به تصمیم مدیریت بحران شهرستان به جهت بروز پدیده گرد و غبار و ریزگردهای بیش از حد استاندارد، همه مدارس دوره‌های تحصیلی شهری و روستایی، پیش دبستانی و آموزشگاه‌های علمی آزاد این شهرستان فردا در نوبت صبح تعطیل اعلام شد.

نجم الدین سمیعی در خصوص برگزاری امتحانات نیز اظهار کرد: امتحانات داخلی نوبت صبح مدارس متوسطه اول و دوم به روز و تاریخ دیگری موکول می‌شود و زمان آن با هماهنگی مدیران مدارس متعاقبا به دانش آموزان اعلام خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش سردشت ادامه داد: در صورت تداوم شرایط جوی نامساعد از نظر گرد و غبار، تعطیلی نوبت بعد از ظهر مدارس نیز از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود.

به گزارش ایرنا، با تشکیل توده هوای گردو غبار در خارج از کشور و ورود این توده هوا به سمت شهرهای آذربایجان غربی وضعیت شهرهای جنوبی استان از امروز  در شرایط خطرناک قرار گرفته است. شهرستان سردشت در جنوب استان و در نوار مرزی کشور روز دوشنبه از نظر کیفیت هوا در وضعیت قرمز با شاخص ۲ هزار و ۳۵۹ میکروگرم بر مترمکعب قرار گرفت و روند آلایندگی طبق پیش بینی ها همچنان ادامه دارد.

مسوولان محیط زیست شهرستان نیز از شهروندان خصوصا بیماران خاص و قلبی و جانبازان شیمیایی، کودکان و سالمندان خواسته‌اند تا از تردد در سطح شهر تا عادی شدن شرایط جوی خودداری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha