متولیان فرهنگ و هنر خط مقدم مبارزه با جنگ نرم دشمنان هستند

گرگان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: متولیان فرهنگی، هنری، رسانه ای و قرآنی خط مقدم مبارزه‌ با جنگ نرم دشمنان هستند و وظیفه فرماندهی، هم اندیشی و نقش آفرینی مقابله با هجمه های دشمنان را بر عهده دارند.

به گزارش ایرنا، محمد رعیت روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات این اداره کل افزود: در هشت سال دفاع مقدس مبارزه در جنگ سخت بود ولی در زمان حاضر در جنگ نرم و هجمه های سنگین و  بی شمار این عرصه اهالی فرهنگ، هنر و رسانه باید با جهاد تبیینی به جامعه کمک کنند.

وی با گرامیداشت سالروز سوم خرداد فتح حماسه خرمشهر  اظهارداشت: شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان همه برای تعالی و پاسداشت نام ایران و حفظ اقتدار اندیشه ها، آزادی و آزادمردی ایران ایثار، رشادت و همت کرده و  با نگاه آرمانی دشمن تا دندان مسلح را شکست دادند و امنیت و اقتدار را با ایستادگی هدیه آوردند و به یقین ایرانی سخت ترین کارها و پیچیده ترین هجمه ها را مرتفع کرده و از آن می گذرد.

وی بیان کرد: در زمان حاضر هر چه فرهنگ ایثار و شهادت به همراه الگوهای مناسب معرفی شود به یقین آسیب ها کمرنگ می شود و تولیدات هنری، نمایشی، سینمایی، کتاب، مقاله و پژوهش در این مهم تاثیرگذار است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: در سال گذشته  سه میلیارد و ۲۸۰ میلیون اعتبار برای طرح های بررسی شده  پیشنهادی جذب شد و حمایت از موسسات فرهنگی و هنری دارای مجوز اولویت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رسیدن به یک ساختار مناسب، اهداف نیک و تقویت حوزه فرهنگ  استان است.
به گفته رعیت ۴۶ موسسه در سال  گذشته با رویکرد مردمی و تعالی فرهنگ و هنر تاسیس شد.

وی با اشاره به جشنواره فیلم کوتاه تسنیم با مضامین قرآن و عترت بیان کرد: این جشنواره در بخش های فیلم کوتاه، نماهنگ و مستند با موضوعاتی از جمله کسب حلال، نماز، عفاف و حجاب، خانواده خوشبخت و جهاد برگزار می شود که بخش ویژه آن مستند زندگی روستایی است که علاقه مندان برای ثبت نام آثار خود  تا ۲۰ تیر ماه فرصت دارند تا  به صورت حضوری در دفتر انجمن سینمای جوان گلستان ارسال کنند.
وی بیان کرد: طرح خوب دیگر از سوی موسسات فرهنگی و هنری طرح سپیدار با هدف افزایش نشاط اجتماعی به ویژه  برای سالمندان و پیشکسوتان بوده که نباید از آنها غافل باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان یادآور شد: ششمین جشنواره ملی فانوس ویژه تولیدات آثار هنری و سینمایی کشور در ۲ مرحله استانی و کشوری در بخش‌های هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، فیلم و سریال، موسیقی و سرود، تولیدات رادیویی و بخش مردمی برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha