۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۵۴
کد خبر: 84766054
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طالبان از بازگشایی مرز تجاری افغانستان با تاجیکستان خبرداد

تهران - ایرنا - مقامات محلی در حکومت تحت حمایت طالبان در قندوز امروز سه شنبه اعلام کردند که مرز شیرخان بندر بین افغانستان و تاجیکستان برای تجارت باز شده است. این گذرگاه تجاری و ترانزیتی مهم در پی چند درگیری در مرز دو کشور در هفته های اخیر بسته شده بود.

به گزارش ایرنا به نقل از آسیاپلاس، مقامات تاجیکستان هنوز در مورد بسته شدن و بازگشایی این مرز اظهارنظری نکرده اند.بر اساس گفته های مقامات طالبان مرز شیرخان بندر پس از ۱۵ روز بسته بودن، با تفاهم متقابل بین مقامات گمرک تاجیکستان و قندوز بازگشایی شد.

طالبان به رسانه ها گفته اند که از این پس تاجران تاجیک می توانند با ویزای افغانستان و برای تجارت و ترانزیت به این کشور سفر کنند اما مشخص نشده است که آیا تاجران افغان  نیز می توانند به تاجیکستان سفر کنند یا خیر.

در حالی مقامات محلی طالبان می گویند که مرز شیرخان بندر باز شده است، گزارش ها  حاکی از درگیری بین این گروه و مرزبانان تاجیک در شهرستان امام صاحب استان قندوز است. به گزارش افغانستان اینترنشنال، آخرین درگیری میان نیروهای مرزی طالبان و تاجیکستان در ۱۵ ماه می ( ۲۵ اردیبهشت) رخ داد و چهار ساعت به طول انجامید.

ده ها کامیون و ده ها راننده تاجیک از زمان درگیری ها در افغانستان سرگردان شدند. طالبان به آنها اجازه ورود به تاجیکستان از طریق مرز شیرخان بندر را ندادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha