۴ خرداد ۱۴۰۱، ۹:۲۸
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 84766076
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهسازی ۳۲۰ کیلومتر از راه‌های عشایری شیروان آغاز شد

بجنورد-ایرنا- رییس اداره امور عشایری شیروان گفت: تیغ زنی، مرمت و بهسازی ۳۲۰ کیلومتر از راه های اصلی ییلاق عشایر این شهرستان خراسان شمالی آغاز شد.

علی ابراهیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این عملیات در بخشی از منطقه شاه جهان و شاه راه های اصلی عشایر آغاز شده و در صورت باقی ماندن اعتبارات راه این حوزه، راه های فرعی هم تیغ زنی خواهد شد.

وی با اشاره به مرمت و بهسازی هر ساله راه دسترسی و ارتباطی عشایر این شهرستان پیش از ورود آنان به ییلاق خاطرنشان کرد: راه های اصلی عشایر، ۳۵۰ کیلومتر و فرعی ۲۴۰ کیلومتر است که شامل ۷۰ محله عشایری شهرستان است.

ابراهیمی اضافه کرد: امسال سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای راه های عشایر شهرستان تخصیص یافته است که در بخش اعتبارات عمرانی شن ریزی و آسفالت هم در برنامه پیش بینی شده است.

رییس اداره امور عشایری شیروان گفت: با توجه به اینکه در سال های اخیر واگذاری اراضی در مسیر ایل راه ها زیاد شده و تصرف آن توسط روستاییان در مسیر کوچ باعث شده است ایل راه ها دچار مشکل شوند نیاز است مرمت و بهسازی بیشتری صورت گیرد که این امر بیشتری می طلبد.

عشایر شهرستان شیروان شامل ۱۵ هزار نفر جمعیت با ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار در قالب ۹ طایفه، ۳۵۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha