دستیابی به راهبردهای شورای فرهنگ عمومی استان سمنان از مسیر هنر می‌گذرد

سمنان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: هنر راز دستیابی به اهداف راهبردهای هجده‌گانه شورای فرهنگی عمومی و اجرای آن بر اساس اهداف کلی این شورا است و به گفته مقام معظم رهبری، هر اندیشه تا در قالب هنر نگنجد، ماندگار نیست. 

فرشید فلاح روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مهمترین سازنده افکار عمومی جهان را تولیدات فرهنگی هنری و به ویژه تولیدات فضای مجازی، چه در قالب خبر و رسانه، چه فیلم کوتاه و هرآنچه که به عنوان محتوای فضای مجازی می‌شناسیم شکل می‌دهد.

وی افزود: در دنیایی که مصرف کنندگان محتوای فضای مجازی در آن روز به روز افزایش می‌یابد، پرداختن به این محتواها تاثیر چشم‌گیری در پیشبرد اهداف فرهنگی دارد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: یکی از مهمترین اهداف کلی شورای فرهنگ عمومی در پیشبرد راهبردها، آموزش از طریق رسانه‌های عمومی برای ارتقاء سطح فرهنگی جامعه است. 

فلاح بیان کرد: در نشست با دستگاه‌های معین راهبردها، از آنان درخواست شد که هرکدام دست کم سه یا چهار محتوای فرهنگی قابل انتشار در فضای مجازی بسازند، چند نمونه از تولیدات داخل استان نیز به عنوان الگو به آنان ارائه شد.

وی با بیان اینکه این حداقل انتظار از دستگاه‌های معین است افزود: حداکثر انتظار، حمایت از صنایع فرهنگی و راه‌اندازی کسب استارتاپ‌ و یافتن پیشنهادهای نوآورانه در حیطه راهبرد مد نظر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: پرداختن به هنر متعالی یکی از راهبردهای شورای فرهنگ عمومی است که هنوز فعال نشده است.

فلاح گفت: تا کنون پرداختن به راهبردهای فرهنگ کتاب و کتابخوانی، ارتقاء اخلاق، خانواده، جوانان، محیط زیست، ترویج وجدان کاری، حمایت از تولیدات داخلی و تمسک به قرآن فعال شده است و نتیجه فعالیت کارگروه‌های مرتبط به مرور زمان مشخص می‌شود.

وی افزود: قرار نیست همه راهبردها همزمان فعال شوند و باقی کارگروه‌ها سال آینده پس از آسیب‌شناسی فعالیت‌های امسال فعال می‌شوند زیرا این روش برای اولین بار در کشور به صورت آزمایشی در حال اجرا است‌.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: پیگیری نتیجه فعالیت کارگروه‌ها از وظایف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و ما هرگز اجازه غفلت نداریم زیرا فرهنگ کشور دچار مشکلات جدی است و نیاز به فعالیت جدی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha