استاندار فارس‌: همه عرصه‌های خدمت قابلیت تحول جدی دارند

شیراز-ایرنا-استاندار فارس با تأکید بر لزوم حاکمیت «مدیریت مبتنی بر علم» در این استان گفت: همه عرصه‌های خدمت رسانی قابلیت تحول جدی را با استفاده از علم و دانش دارد؛ بنابراین خدمت مبنی بر علم و دانش اساس کار دستگاه حاکمیتی استان فارس است.

بر اساس گزارش دریافتی روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، محمد هادی ایمانیه در «آیین افتتاح دفتر پارک علم و فناوری و مرکز نوآوری صنعت نفت» در شرکت گاز استان فارس ضمن تبریک سوم خرداد ماه گفت: فتح خرمشهر مسیر تاریخ ایران و جهان را تغییر داد.

راه اندازی مرکز نوآوری صنعت نفت استان نمادی از رسوخ علم در بخش انرژی
استاندار فارس با اشاره به پیروزی انقلاب  اسلامی در ایران و خواست مردم در خودکفایی و استقلال کشور، بیان کرد: در مقابل اراده مردم ایران تمامی دنیا جمع شدند تا از پیشرفت کشور جلوگیری کنند. 
ایمانیه، نقطه عطف شکستن تهاجم ها را  فتح خرمشهر  دانست و ابراز کرد: رشادت های رزمندگان باعث شکست عزم جدی جهان برای مقابله با انقلاب اسلامی شد؛ اما به لطف خداوند متعال و ایثارگری ایثارگران عزیز در رسیدن به این اهداف با شکست روبرو شدند.
استاندار فارس با تاکید بر حاکمیت «مدیریت مبتنی بر  علم» در استان فارس، بیان داشت: همه عرصه های خدمت رسانی قابلیت تحول جدی را با استفاده از علم و دانش دارد؛ بنابراین خدمت مبنی بر علم و دانش اساس کار دستگاه حاکمیتی استان فارس است.
ایمانیه با اشاره به حضور و بروز علم در جای جای زندگی مردم، گفت: به عنوان مثال اصلاح شیوه های قدیمی و استفاده صحیح از منابع انرژی با بهره گیری از «علم»  می تواند باعث توسعه همه جانبه شود.
استاندار فارس راه اندازی مرکز نوآوری صنعت نفت استان را  نمادی از رسوخ علم در بخش انرژی برشمرد و اظهار کرد: علم در کنار فعالیت های اجرایی صنعت گاز و نفت قرار گیرد تا با افزایش بهره وری و  هزینه کمتر مشکلات کشور حل شود.
وی با بیان اینکه «نفت و گاز » برای کشور حیاتی است، افتتاح دفتر  پارک علم و فناوری و مرکز نوآوری صنعت نفت استان را اقدام مبارکی در راستای اعتلای بخش انرژی کشور دانست.  
ایمانیه در ادامه خواستار حضور و تعامل جدی دانشگاه های استان با این نهاد شد و بر حضور نماینده مراکز آموزش عالی استان تاکید کرد.
وی از پیگیری ها برای واگذاری زمین برای ساخت پارک علم و فناوری نفت و گاز استان خبر داد.

بزرگترین وظیفه مسئولان در برابر خون شهدا عمل به وعده‌هاست
استاندار فارس همچنین در دیدار تعدادی از خانواده های شهدای فتح خرمشهر در آستانه سوم خرداد نیز اظهار کرد: فتح خرمشهر نه تنها جریان جنگ را عوض کرد بلکه جریان تاریخ کشور را  تغییر داد و جریان ماندگاری از ایثار در طول دفاع مقدس برجای گذاشته است.
ایمانیه با بیان اینکه ایثارگری رزمندگان و جانفشانی شهدا در آزادسازی خرمشهر جریان جنگ هشت ساله کشور را تغییر داد، گفت: در حالی که در هشت سال دفاع مقدس کشورهای مختلف برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران به اتحاد رسیده بودند، رزمندگان با جانفشایی و ایثار توانستند جریان جنگ را تغییر دهند و لحظه های ماندگاری را در تاریخ کشور به جا گذارند.
نماینده عالی دولت در استان فارس افزود: ما در مقابل  ایثارگری های رزمندگان و جانفشانی شهدا وظایفی بر عهده داریم و بزرگترین وظیفه مسئولان انقلاب اسلامی این است که پاسخگویی اقداماتی باشیم که به عنوان برنامه اعلام می گردد.
استاندار فارس از جانبازان و ایثارگران حاضر در این جلسه عنوان کرد: شما براساس تجربه و آن‌چیزی که در جامعه مشاهده کردید توصیه های کارشناسی شده خود را به مسولان انتقال دهید تا در مسیر خدمت رسانی این موارد را مدنظر قرار دهند.
ایمانیه ضمن اشاره به اینکه دولت سیزدهم در تلاش برای رفع مشکلات مردم است و در این زمینه نیازمند همراهی مردم است، یادآور شد: مسولان و مدیران اجرایی استان فارس طبق وظیفه ذاتی به توصیه های کارشناسی شده برای رسیدن به نتیجه مطلوب توجه خواهند کرد.
استاندار فارس از پیگیری رفع مشکلات اشتغال و مسکن جانبازان، ایثارگران و رزمندگان به عنوان رویکرد مدیریت ارشد استان فارس تاکید کرد.

پژوهش‌های دامپزشکی به دانشگاه های فارس واگذار شود
بنا بر گزارش دیگری، ایمانیه در دیدار با معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی کشور هم فعالسازی مرغداری های راکد کشور را به نفع روستایی ها و بنگاه های خرد دانست و تاکید کرد: این کار باعث رشد و پویایی اشتغال خواهد شد.
استاندار فارس در ادامه از معاون وزیر کشاورزی خواست که در صادرات مرغ، گوشت و مواد پروتئینی این استان به کشور های همسایه به ویژه قطر و عمان مساعدت لازم انجام شود.
ایمانیه با اشاره به وجود پتانسیل علمی قوی در استان فارس بر واگذاری پژوهش های سازمان دام‌پزشکی در حوزه های مختلف دام، طیور و ژنتیک حیوانات به دانشگاه های استان واگذار شود.
استاندار فارس با بیان اینکه بیشترین عشایر کشور در استان فارس حضور دارند، گفت: رفع مشکلات عشایر در مواردی مانند واکسیناسیون دام باید مورد توجه قرار گیرد؛ چراکه عشایر تولید گوشت قرمز کشور را برعهده دارند. 
در ادامه آقا میری رئیس سازمان دامپزشکی کشور، از ارائه «خدمات رایگان دام» به عشایر کل کشور خبر داد و گفت: خدمات رایگان دام با همکاری نهاد هایی نظیر سپاه، کمیته امداد و... در قالب جهاد دام پزشکی به عشایر کل کشور ارائه می شود.
رئیس سازمان دامپزشکی، انتقال بسیاری از بیماری ها نظیر تب کریمه کنگو به واسطه کشتار غیر مجاز را مورد اشاره قرار داد و نماینده عالی دولت در فارس با بیان اینکه سلامت مردم خط قرمز است، راه اندازی «کلینیک سیار جهادی دامپزشکی» را برای بررسی کشتارگاه ها و محل های کشتار غیرمجاز دام پیشنهاد داد.
استاندار فارس برای همکاری با سازمان دامپزشکی در حوزه های علمی، پژوهشی و جهادی اعلام آمادگی کرد.
آموزش و تبیین بیماری های دام به عشایر یکی از مباحث مطرح شده در این دیدار بود که استاندار فارس پیشنهاد داد که با انعقاد تفاهم نامه بین دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دامپزشکی از ظرفیت بهداشت کار های عشایر برای آموزش بیماری های دام و طیور نیز استفاده شود.
صادرات و واردات محصولات دامی، راه اندازی واحد های مرغداری غیرفعال و هدف مند سازی یارانه ها در محصولات پروتئینی از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار بود.

دیدار استاندار فارس با خانواده شهید حسن صفرزاده
استاندار فارس همچنین با خانواده معظم شهید حسن صفر زاده یکی از شهدایی که در عملیات فتح خرمشهر نقش داشتند دیدار کرد.
ایمانیه در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهداء والامقام ، برای خانواده شهداء و جانبازان آرزوی سلامتی وتوفیق روز افزون کرد و بیان داشت: عزت، امنیت و اقتدار کشور در منطقه و جهان مدیون مجاهدت ها، صبر و استقامت خانواده های سرافراز شهداء و ایثارگران کشور است.
وی در این دیدار، تکریم و دیدار با خانواده شهدا را یک تکلیف برای مسئولان برشمرد.
شهید حسن صفر زاده معروف به حسن عراقی یکی از چهره‌های موثر در عملیات آزادسازی خرمشهر بود که با سلاح آر پی جی توانست بالگرد عراقی ها را سرنگون کند.

استاندار فارس سرپرست فرمانداری شهرستان گراش را منصوب کرد
خبر دیگری نیز حاکی است، استاندار فارس در حکمی محمود طاهر زاده را به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان گراش منصوب کرد. در این حکم خطاب به طاهرزاده آمده است:‌ به موجب این حکم و بنا به پیشنهاد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ، جنابعالی را به عنوان  سرپرست فرمانداری شهرستان گراش منصوب می نمایم.
در بخش دیگری از این حکم آمده است: امید است با اتکال به خداوند متعال و تحت عنایات حضرت ولی عصر(عج) با الهام از فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تحقق آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با روحیه انقلابی، پاک‌دستی و فساد ستیزی ضمن تعامل با دستگاه‌های اجرایی، نهادهای انقلابی و نیروهای مسلح در اجرای دقیق سیاست های دولت سیزدهم و خدمت به مردم شریف شهرستان موفق و موید باشید.
شهرستان گراش در جنوب استان فارس قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha